Nisseguttens julekalender - luke 1 og 2 | Nullfiresyvni: Nisseguttens julekalender - luke 1 og 2

Sider

onsdag 2. desember 2015

Nisseguttens julekalender - luke 1 og 2

De to første årene til storebror fikk han julekalender. Det var maaange pakker og stas å åpne dem. Da han var halvannet og vi kom til den 25. desember var skuffelsen stor da det ikke var flere pakker. Hvordan kunne han skjønne at det nå var stopp? Da bestemte jeg meg for at vi ikke skal ha pakkekalender i advent. Jeg syns det var kjempefint da jeg vokste opp, men vi hadde heller ikke råd til å kjøpe oss alt vi ville ha så det var faktisk litt ekstra stas med kalender.

I år har vi derfor introdusert lillesøster og storebror for nissegutten. Dette er en liten nisse som finner på sprell i adventstiden. Han skal hjelpe ungene telle ned til julaften med morsomme påfunn. Litt som et oppvarmingsband på konsert.

I går, 1.desember, hadde han med seg en legokalender til storebror. Jeg syns lego er fornuftig og fint, og alle i familien kan leke med det.

I dag, 2.desember hadde han funnet på noe moro i stedet for å ha med seg noe. Da storebror gikk for å finne ham i dag, satt han jaggu meg ved kjøkkenvasken og fisket i andedammen. Dèt syns storebror var skikkelig moro. Vi gleder oss til flere julesprell fremover. Følg gjerne med, eller stjel ideen. Det er jo ikke for sent å komme i gang med julesprell.


Dette er forøvrig ingen ny idè. Elf on a shelf har vært populært i USA i 10 år.

2 kommentarer:

  1. For en fin løsning! Likte dagens luke veldig godt ;)

    SvarSlett
  2. Så utrolig kul ide!!! Den må stjeles til neste år kjenner jeg. Her i huset ble det lego-kalender gitt. Blir fort for mye med pakkekalender kjenner jeg.

    SvarSlett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.