Strikk til barn | Nullfiresyvni: Strikk til barn

Sider

onsdag 2. september 2015

Strikk til barn


Nå som jeg ikke er ute og løper på kveldene på grunn av forkjølelse, har jeg tatt opp strikkingen igjen. Denne ganger er det en søt pixie-lue på pinnene i en superfin blåfarge. Jeg syns perlestrikk er så fint. Den nye boken til Paelas er fantastisk. Så mye jeg har lyst til å ta fatt på, men jeg holder meg til luer i starten slik at jeg i alle fall kan si at jeg fullførte noen prosjekter denne høsten. Jeg har også kjøpt oppskriften på bamselue fra Drømmestrikk. Den er supersøt og tenker at den er perfekt til barselgave.

Både bestemor og mormor er flink til å strikke til ungene. Hjemmelaget er noe av det fineste som finnes og nå begynner storebror å vokse ut av mange av sine gensere. Jeg tror vi må ønsk oss nye hjemmestrikkede genser til disse to barnehagebarna våre. Jeg elsker genseren fra Sandnes garns hefte, Norske ikoner . Perfekt til lille ruskesara. Og bygenseren fra Drømmestrikk er perfekt til tøffe storebror. Men jeg syns også den fint lar seg arve til lillesøster. Jeg er nemlig opptatt av gjenbruk.



Jeg blogger også om løping og trening, både med og uten barn. Følg gjerne bloggen min World of a Runner

2 kommentarer:

  1. Så koselig med hjemmestrikk, både til barn og voksen:)
    Jeg kan ikke strikke selv, men ønsker meg alltid hjemmstrikket til ungene når de var små:)

    Ha en fin dag, og god bedring:)

    SvarSlett
  2. HJemmestrikk er det beste! Dette er første vinter uten en som kan stikke til meg så nå må jeg vel finne frem pinnene selv snart! Men jeg er så utålmodig:)

    SvarSlett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.