En date med Netflix | Nullfiresyvni: En date med Netflix

Sider

onsdag 30. september 2015

En date med Netflix

reklame


Alene hjemme! Mannen er ute på vift og ungene sover. Jeg må redigere bilder fra bryllupet jeg fotograferte i august (etterarbeid på slike ting tar mye tid) og planlegger å benke meg foran tv'en med et glass rødvin, Netflix og Mac'en. Jeg er ikke så god på å konsentrere meg om et prosjekt av gangen sånn på kveldstid. Og redigeringen er for så vidt enkel i seg selv.

Vi bruker Netflix mye. Vi ser veldig sjelden på vanlig TV rett og slett fordi vi ikke gidder å se på tilfeldige dårlige programmer på kveldene. Og vi er i overkant glad i serier. Det perfekte er jo at vi slipper reklame, vi må ikke huske å sette noe på opptak og vi kan velge mellom et hav av ulike serier.

Litchfield er kvinnefengselet i Orange Is The New Black (OITNB)

Mine favoritter på Netflix:
Elementary (nymoderne Sherlock Holmes)
Sherlock (mer klassisk Sherlock Holmes)
House of Cards (politikk i USA)
Orange is the New Black (basert på sann historie om kvinnefengsel)
The Fall (annerledes detektivserie)
Suits (kjekke menn i dress i stort avdokatfirma)
Americans (om KGB i USA på 80-tallet)
-alle disse er fiksjonsserier

Vi ser også på Narcos (om Pablo Escobar og narkotikakrigen i Colombia).


Ungene bruker også mye Netflix og ser lite på vanlig barnetv. Det hender vi bruker NRK nett-TV, men stort sett går det i Netflix.Storebror har flere serier han ser på, og det fine er at de fleste har korte episoder så vi rekker å se en ferdig før legging uten at det betyr 20 minutter ekstra. Jeg er ikke veldig fan av dårlige voldsserier for barn. Mye action, dårlig fortelling og tøffe figurer er ikke greia mi. Og da heller ikke hans. Jeg er nok over middels opptatt av at historien skal være god. Og det syns jeg den for eksempel er i Zack og Quack. Det er nok min favoritt. Dette er en TV variant av en pop opp bok. Det skjer mye spennende underveis i fortellingen med uventede pop opp´er, festlige figurer og alltid noe som må fikses.


Ellers ser han på:
Jack og sjørøverne
Doc McScruffin
Daniel Tiger (denne syns jeg er grusom)
Sauen Shaun
Dragejegeren (av og til)

Vi prøvde oss på den nye storsatsningen, DinoTrucks, men dette var litt for mye "kjør kjør, mos han der, dritkult..." for vår smak. Andre tror jeg vil syns denne er skikkelig tøff.


Lillesøster syns alt storebror gjør er gøy. Hun ser ikke på TV, men kan godt like sanger og av og til Teletubbies. Det er min redning på dager som starter altfor tidlig hvor baåde mor og lillesnupp er i halvveis koma. Da kan vi klare ti minutter med Hoppsie Daisie og Lala for å komme i gang med dagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.