Barnehagebarn og sykdom | Nullfiresyvni: Barnehagebarn og sykdom

Sider

tirsdag 1. september 2015

Barnehagebarn og sykdom


Vi klarte det frem til siste sommerdagen. Å holde oss sykdomsfrie. Men nå kliner forkjølelsen til og slår ut tre av fire. Lillesøster har fått skikkelig øyekatarr på toppen av det hele. Håper ikke dette skal være toneangivende for resten av høsten.

I går var jeg hjemme fordi jeg følte meg skikkelig utslått. Tett i nese, hodet og kroppen var sliten. Begge ungene ble hjemme fra barnehagen for de hadde en påbegynnende forkjølelse. Jeg håpet at forebyggende arbeid skulle holde oss i sjakk. Der tok jeg feil. I dag var vi fremdeles hjemme alle tre. Ungene har vært ganske slitene. Og storebror har nok kjedet seg litt. Er ikke så stas å være hjemme med en sliten mamma som i tillegg prøver å få til litt jobbing. Han fikk stort sett det han ville. Det betyr Netflix hele dagen, ostepop, yoghurt og is. Jeg har ikke så mange regler når de er syke. Selv slapper jeg av etter at ungene er i seng. Da blir det strikkeprosjekter, tè og så leser jeg om trening. For jeg må si jeg begynner å bli ganske rastløs med tanke på at jeg skal løpe halvmaraton om halvannen uke. Om man kan trene når man er syk, har jeg skrevet om på løpebloggen min.


Jeg håper vi er tilbake igjen til hverdagen i morgen alle mann. Lillesøster er under behandling for øyekatarr og storebrors astma ser ut til å være bedre. Selv føler jeg meg vel litt midt i mellom. Håper en god natt søvn gjør susen. Hører dere det unger? EN GOD NATTS SØVN!

Hvordan står det til hos dere? Har dere begynt å føre sykedager enda eller er formen på topp?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.