Herlig helg | Nullfiresyvni: Herlig helg

Sider

mandag 31. august 2015

Herlig helg

 Med utsikt mot Aker Brygge

I helgen var vi mye ute. Lørdagen tilbragte vi på Verdens kuleste dag, et arrangement for barn på Akershus festning. Storebror, fisket med sluk, klatret i trær, blåste såpebobler, spilte badminton, så på vitenshow hvor ballonger tok fyr og spiste pølse. Lillesøster var fornøyd med alle inntrykkene så hun koste seg i vogna. Fantastisk med en hel dag for ungene med aktører som tilbyr noe "ordentlig", som Forskerfabrikken, Inspiria vitensenter, Speiderne, Geitemyra, Universitetet i Oslo og mange mange fler.

Søndag var det dåp for sønnen til min venninne. Det er egentlig veldig koselig, selv om kirketiden kan bli noe lang for de små. Presten var en fin fyr og oppfordret ungene til å leke ute og gjerne gå litt til og fra. Etterpå var vi samlet hjemme hos min venninne. Hele 15 unger og eldstemann 5 år. Godt det var finvær så ungene kunne leke ute. Det beste var jo at det var flere lekekamerater for alle sammen.

Helgen ble avsluttet med skikkelig forkjølelse. Jeg er helt tett og det kribler i kroppen etter å føle treningsplanen mot København halvmaraton. Ungene er litt halvveis og var hjemme med meg i dag, men jeg håper de holder seg på godsiden frem til torsdag. Da er det planleggingsdag så de får uansett en kort uke. Å ha sykedager er ikke hva det engang var etter man får småunger.

En krem-is på brygga til slutt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.