Barnehagestart | Nullfiresyvni: Barnehagestart

Sider

onsdag 5. august 2015

Barnehagestart


Her startet begge to i ny barnehage. Dette blir den tredje og siste barnehagen til storebror. Det endte opp med å bli sånn da vi flyttet og fikk plass i en 1-3 års barnehage her. Nå er han 3 år og allerede i gang på storbarnsavdeling i den nye barnehagen. Han syns det er veldig spennende, bittelitt skummelt, men aller mest gøy.

På mandag var vi først alle sammen og så på lillesøsters avdeling. Så ble hun og pappa igjen der før jeg og storebror gikk over på storbarnsavdelingen hans. Den er i andre enden av gangen så de kan se hverandre gjennom døren i hverdagen. Det er ganske koselig.

Storebror syns det var mye spennende å leke med på ny avdeling. Han var alene der halvannen time første dagen. Da ville han ikke hjem da jeg kom. Dag 2 var jeg der bare en time og i dag stod jeg i gangen og pratet med en annen mamma i en halvtime før vi gikk. Jeg tror han kommer til å få det fantastisk her.

Lillesøster er litt mer mammadalt. På grunn av at hun ikke har tatt flaske og heller ikke sovet så greit på nattestid, har hun ikke vært mye borte fra oss. Hun har vel egentlig bare vært alene, uten Max et par tre timer med mormor og totalt har hun kanskje hatt barnevakt 4-5 ganger. Det går litt tregere her, men i dag (dag 3 av innkjøringen) går ting mye bedre og vi er nå begge hjemme, mens ungene er i barnehagen. Hun har sovet der og skal spise litt før vi henter igjen. Jeg har satt av kortere dager de to neste dagene slik at hun ikke behøver å ha så lange dager med en gang. Og så håper jeg at vi er ordentlig i gang i løpet av neste uke.

Jeg må innrømme at det var litt vanskeligere å gå ifra lillesøster enn det var med storebror den første gangen. Han troppet opp i barnehagen, 13 mnd gammel, og trivdes fra første stund. Han var veldig vant med andre voksne og barn og hadde vært endel borte fra oss gjennom det første året.

Forhåpentligvis blir det bare positivt å skulle i barnehagen for dem begge fremover. Jeg er veldig glad for at vi har havnet i en barnehage med godt rykte, stabile ansatte og mange barn i alle aldre.

1 kommentar:

  1. Så fort tiden går:) Det kommer jo til å gå bra og det vet du, men flott at hun får en myk start da. Perfekt å ha de i samme barnehage.

    SvarSlett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.