Frost på Netflix | Nullfiresyvni: Frost på Netflix

Sider

fredag 3. juli 2015

Frost på Netflix

/reklame

Blir du med å lage snømann?

Denne setningen er desidert den jeg synger oftest til min mann, og har gjort det i snart et halvt år. Har du barn i hus, skjønner du at dette dreier seg om filmen Frost. Har du ikke barn, bør du, i denne anledning, være glad for det. Frost er en fin film den altså. Jeg liker Disney. Men den har også irriterende lett for å feste enkelte deler av sitt innhold på aller hjerner.

En jente i barnehagen til storebror ble smittet av Frost-feberen i julen. Denne feberen sprer seg raskere enn omgangssyke og er utrolig vanskelig å bli kvitt. Den er heldigvis ikke så altomfattende som omgangssyken når det gjelder den fysiske nedbrytingen av kroppen. Allikevel er det ikke få foreldre som lurer på sin mentale kapasitet når "let it go" synges 370 ganger i løpet av en dag.

Men så må det sies at Frost også er en veldig søt film. Jeg ble positivt overrasket over at det ikke bare er en typiskgutt-redder-jente-fra-ond-stemor-film. At filmen er inspirert av Norge er jo også litt stas. Og karakterene er morsomme, selv om disse Disney-jentene ikke akkurat ser ut som den typiske fem år gamle jenta, som er nettopp hun som faller for karakterene.

Min sønn liker Elsa. Og sangene. Og nå som pappaen skal være hjemme alene med begge ungene ettersom siste dag i barnehagen er i dag, kan vi være fornøyde med at Frost nå er tilgjengelig på Netflix.

Har barna dine fått Frost-feberen?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.