NY PERS PÅ MILA | Nullfiresyvni: NY PERS PÅ MILA

Sider

onsdag 17. juni 2015

NY PERS PÅ MILA


For en følelse. Jeg var sliten, litt kvalm de siste meterne, men snakk om eufori.

Jeg kjente meg ganske tung i kroppen i dag, men var innstilt på en våt tur. Da ungene var lagt var sola kommet frem. Det aller beste er å løpe rett etter at det har regnet. Lufta er frisk, alt av pollen og støv er skylt bort.

I dag løp vi den gamle 10km runden vår. Den går fra Nordstrand kirke, bort langs Ekebergsletta, opp mot Brattlikollen og hjem igjen. Jeg har gledet meg til å løpe denne igjen for å kunne sammenligne formen min. I dag var alt riktig og flyten var god. Det ble mindre skravling med hun jeg løper sammen med, og jeg koplet helt ut. Da vi hadde løpt 7 km sa jeg at jeg tenkte å pushe mot sub 50. Hun har løpt runden på under 50 før og syns bare det var gøy å kjøre på. Siste pers står fra Sentrumsløpet på 52,54. Vi var nede i 3,53 min på kilometeren på slutten. Da kom jeg til å tenke på de som løp Comrades Marathon. Vinneren løp kilometeren på 3,45 eller noe sånt leste jeg på bloggen til @Maratonglede. Og han holdt den farten i nesten 9 mil. DET er helt sykt.

Vi klarte det. Vi kom under 50 min på mila. Klokket inn på 49,57 så det var på hengende håret. Men pers er pers. Dette kan jeg leve på en stund merker jeg. Og etter den fine langturen jeg hadde på lørdag, så har dette vært en av de beste løpeukene jeg har hatt.


4 kommentarer:

  1. Grattis!!!! Utrolig bra jobbet:)

    SvarSlett
  2. Så grymt jobbat!!
    Och håller med om att det är bäst att springa efter ett regn, så himla lätt att andas och bara köra på då :)

    SvarSlett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.