Jeg har lyst til å bli god til å løpe | Nullfiresyvni: Jeg har lyst til å bli god til å løpe

Sider

onsdag 3. juni 2015

Jeg har lyst til å bli god til å løpe

Jeg kan kjenne følelsen mens jeg sitter på jobb. Eller mens jeg leker med ungene. Den kan komme når jeg hører en skikkelig kul sang. Følelsen av å bare måtte ut og løpe. Den kommer gjerne hvis jeg ikke har løpt på et par dager. Det jeg syns er deilig med hvor jeg har kommet så lang med løpingen, er at jeg nå kan løpe en grei 10 km i et fint tempo og nyte det.

Før var jeg en som løp kun for å trene. Det ble gjerne 3 km i nærområdet og det holdt i massevis for meg. Nå løper jeg også for å trene, men like mye for å lufte hodet. Jeg løper uten musikk og tenker ikke på noe som helst. Jeg hører pusten, føttene mot underlaget, kjenner på den deilige følelsen når man ligger i et godt tempo og jeg føler jeg kunne løpt flere mil. Akkurat det siste er nok helt sikkert bare med følelsen. Jeg har fremdeles ikke løpt flere mil i strekk, 19 km på EcoTrailOslo er det lengste jeg har løpt.

Jeg vil bli god til å løpe. Jeg vil få styrken i kroppen og bygge opp kondisen slik at jeg kan løpe langt og mye. Og raskt. Det hadde vært moro å løpe inn til målstreken på en god tid. Men det er ikke det viktigste. Jeg syns det å løpe i en god flyt er helt fantastisk. Da er det ikke så viktig at jeg er av de raskeste. Det handler om å kople av. Kople ut hverdagsmaset og slappe av i hodet mens jeg løper.






































I kveld har jeg meldt meg på gratis løpekurs i regi av Intersport. Det gleder jeg meg til. Håper jeg får noen gode tips til teknikk.


2 kommentarer:

  1. Høyr høyr! Eg skreiv om det samme i går! Kurs i løpeteknikk er vel brukt tid. Eg tok Løplabbet sitt kurs - heilt supert!

    SvarSlett
  2. Kos deg masse på kurs. Jeg deler denne følelsen for løping kjenner jeg. Løpetur uten musikk er det beste:)

    SvarSlett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.