Onsdagsintervaller og løpetur med barnevognen | Nullfiresyvni: Onsdagsintervaller og løpetur med barnevognen

Sider

onsdag 27. mai 2015

Onsdagsintervaller og løpetur med barnevognen

På onsdager pleier jeg og Anna, naboen, å løpe intervaller på Lambertseterbanen. Vi leverer storebror i barnehagen og rusler opp. Stort sett sovner begge jentene på vei opp og vi setter dem i skyggesiden av banen. Intervalltreningen har virkelig fått opp tempoet vårt. Vi har variert litt, men favoritten har vært 4x2 med 4.20 i pace og 30 sek pause, ett min pause, 4x1 4.10 i pace, for så å jogge hjem med vognen. Vi løp 4x4 intervaller forrige gang og var innstilt på det samme i dag.


Det er derimot ikke alltid sånn at babyer sovner når man vil, og nabojenta var i dag mer interessert i å være med på turen enn å sove. Etter tre runder oppvarming, og en unge som ikke var mer interessert i å sove, tok vi heller en løpetur. Det ble 7 km med vogn i pratetempo. En fin økt i etterkant av helgens EcoTrailOslo/Gøteborgs Värvet. Jeg kommer til å savne denne muligheten når jeg er ferdig med permisjonen. Det er utrolig deilig å komme seg tidlig ut og kjøre intervaller. Å løpe på bane er også noe helt annet enn å løpe på asfalt. Vi får trent og jentene får frisk luft. Vinn-vinn.


 Jeg har hele vår slitt litt med hofta når jeg løper. Det forplanter seg videre nedover til kneet og det gjør til tider veldig vondt. Nå har jeg lært meg en øvelse for å styrke denne delen av hofta som jeg håper skal virke. I går ble det derfor multitasking før leggetid; kveldsmat og hoftetrening samtidig.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.