Løpetights - Hva jeg løper i | Nullfiresyvni: Løpetights - Hva jeg løper i

Sider

lørdag 30. mai 2015

Løpetights - Hva jeg løper i

I dag regnet det en liten halvtime her på Nordstrand. Og akkurat da var jeg ute og jogget. Egentlig var det veldig forfriskende, men det hadde jo vært koseligere å jogge i solskinnet. Vi har ikke vært bortskjemte på den fronten hittil i år.


Treningsklær motiverer meg. I dagliglivet går jeg stor sett bare i svart, grått og hvitt. Men på trening syns jeg det er gøy med farger og mønster. Når det kommer til løpetights er det viktig at den holder seg på plass og føles god på. Jeg har blitt mer glad i tights med høyt liv. Det er også et pluss om den har lomme til mobil etc og god strikk i livet. Jeg er ikke spesielt fan av snøring.

Jeg er superglad i mine fargerike Adidas tights. De er rimelige (399kr), normalt høy i livet, har en liten nøkkellomme og er 7/8 lange. De er litt tjukkere i stoffet, men supermyke. Disse var med på løpetur i regnet i stad og føltes fremdeles gode på. Også får man ganske så fin rumpe i disse.

Mine CW-X er veldig gode for knærne mine. Dette er eneste paret med kompresjonstights jeg har. Der er litt tjukke i stoffet og ganske trange. Bruker disse mye på intervalltreningene, men til lange løp blir de litt trange i livet for meg. Det er meningen de skal være stramme i hoftepartiet og stabilisere knær og ankler.

Blomstertightsen fra Casall er kjempedeilig. Fin, tynn i stoffet og deilig både til løping, styrke og yoga. Bred strikk i livet og relativt høye, men gode å ha på.


Nike har vært og er en favoritt hos meg. Både shorts, 3/4 tights og lange tights er gode, myke og deilige å løpe, trene styrke og yoga i. Nike Pro er en rimelig variant som er god å ha på.
Jeg sliter disse helt ut for jeg syns de er så gode.


Har du tips til gode løpetights?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.