Klipp, klipp og klar for fest | Nullfiresyvni: Klipp, klipp og klar for fest

Sider

lørdag 16. mai 2015

Klipp, klipp og klar for fest

Skjortene er nyvaskede og strøket, bunaden funnet frem, sølvet pusset, bordet dekket og kaken er i ovnen. Nå begynner vi å bli klare for frokost her i morgen. Før kunne vi fikse det meste samme morgen, men med to små har jeg lært at jo mer som er klart på forhånd jo bedre. Ungene takler stress veldig dårlig og da er det faktisk bedre å ha litt tid til å leke og kose innimellom fremfor å mase rundt. Snakker av egen erfaring der altså...

I dag fikset jeg også på bunaden til lillesøster. Vi var heldige å vinne en fin barnebunad fra Sukkertøy, den superfine barnebutikken på Lambertsetersenteret. Men jeg syns det ble altfor mye med en fotsid bunad på en liten baby, så jeg klippet av den nederste kanten og sydde den opp. Håper hun da klarer å krabbe i den i morgen.



Sølvet til min bunad er oksidert enkelte steder. En quick-fix var ikke så lett å finne, men rådet om veldig varmt vann, zalo og salmiakk gjorde alt mye bedre.


Bordet er dekket. Jeg har nerdet og brettet serviettene i vifteform. Og det er hva jeg kaller egentid. Klarer ikke lenger å sitte i ro uten å gjøre noe etter at jeg fikk barn. Før var det nesten utenkelig å måtte gjøre noe hele tiden. Fordelen er jo at man får gjort mye.


I morgen kommer tre vennepar på frokost klokken ni. Vi blir åtte voksne og fire barn. To av mine gode venninner er gravide og jeg ser for meg en herlig gjeng neste år igjen. Jeg tenker vi prøver å få med oss barnetoget her på Nordstrand. Tanken på å dra til byen med to unger gjør meg uvel. Og så syns nok storebror at aktiviteter i skolegården er moro i år. På ettermiddagen blir det grilling hos svigers som bor rett borti her. Og forhåpentligvis er ungene da så proppfulle av inntrykk at de stuper i seng.

Er du i rute til i morgen? Har dere store planer for dagen?

1 kommentar:

  1. Så lekkert bord! Og lurt å sy opp bunaden :) Jeg skal se litt på barnetoget, danse oppvisning på torget, på middag hos tante som har bursdag, og treffe venner på kvelden. Håper kreftene holder hele dagen. Og ser for meg at bunaden blir bytta ut med noe letter etterhvert ;) Ønsker dere en fin dag alle samen!
    Ingrid

    SvarSlett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.