Klart jenter kan! #girlswithtoys | Nullfiresyvni: Klart jenter kan! #girlswithtoys

Sider

torsdag 21. mai 2015

Klart jenter kan! #girlswithtoys

Jeg må si jeg digger hashtaggen, #girlswithtoys, som har tatt sosiale medier med storm. Etter at en mannlig professor kommenterte at forskere i grunn er gutter med leketøy (boys with toys), fikk det kvinner som jobber innen tekniske og naturvitenskapelige forskningsfelt til å legge ut bilde av jenter med leketøy under #girlswithtoys. Bildene er kule og viser hva man kan ende opp med å jobbe med om man velger en karrierevei innen teknoligi, realfag eller naturvitenskapelige fag, uavhengig om du er gutt eller jente.


bildet er hentet fra instagram @tanyaofmars

Permalink til innebygd bilde
bildet er hentet fra instagram @iva_momcheva

Kampanjen gir også gode rollemodeller og viser at det er klart at jenter også kan jobbe med teknologi og naturvitenskap. Denne saken ligger meg nær da jeg lenge har vært med å jobbe med denne problematikken. Gode rollemodeller er viktig, både for liten og stor. Rollemodeller er avgjørende for mange barn og unges videre valg av utdannelse og yrke. Og gode rollemodeller er også viktig for meg i mitt liv, når det kommer til hva jeg vil jobbe med, til løpingen og som mamma.

Heia #girlswithtoys!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.