Nytt regntøy fra Maxomorra | Nullfiresyvni: Nytt regntøy fra Maxomorra

Sider

torsdag 16. april 2015

Nytt regntøy fra Maxomorra

reklame
Vi har fått prøve det nye regntøyet fra Maxomorra. Maxomorra fokuserer på morsomme og gode klær til barn som er produsert under rettferdige og bærekraftige forhold. Det kan vi like!

Både lillesnupp og størebror fikk hvert sitt sett. Jeg har nok tatt litt i når det kommer til hvor mye storebror skal vokse fremover. Han er nå 2 år og 9 måneder. Og regntøyet kom i str 5-6 år. Men det er jo mye bedre enn at det er for lite! Lillesøster er 9 måneder og fikk str 74/80. Jeg opplever ofte at Maxomorra sine klær er litt store i størrelsen, og spesielt uteklærne. Nå skal ikke lillesøster hoppe i noen vanndam med det første og jeg regner med at tøyet er helt perfekt til barnehagestart.

Klærne har superfine farger og storebror elsket begge settene. Jakken til lillesøster passer faktisk storebror (ganske romslige i str mao) og ettersom han er glad i rosa er det ikke noe i veien for at han låner den litt.

Sitter og ser på regnet i hagen.



 Settet kommer i en kul grønnfarge og en knæsj rosafarge med morsomme fugler.

 Settet er så lett at det fungerer fint å brette opp ermene uten at jakken blir slitsom å ha på.

Noen detaljer jeg liker:
Settet har bukser som har høyt liv med regulerbare seler. Jeg liker det veldig godt for da er det mindre sannsynlig at ungene blir våte. Det er også enkelt å kombinere med en genser eller tynn jakke inni. Hettene er også veldig romslige og kan enkelt kneppes av.

Både jakken og buksen har refleksdetaljer. Perfekt når det fort blir mørkt på høsten. 
Jeg skjønner ikke at ikke alle ytterklær til barn har refleksdetaljer.

 Glidelåsen har en liten flapp over seg slik at den ikke gnager i barnets hals. Den har også et fòr bak slik at ikke glidelåsen gnisser mot barnets hud. Glidelåsen går høyt opp i halsen så den også beskytter mot vær og vind.
 Til slutt vil jeg nevne at regnbuksen har knapper i sidene slik at den enkelt kan reguleres til å bli litt smalere. Her er det ikke snakk om veldig mye, men nok til at buksen sitter godt når barna kun har en strømpebukse under og når de har tjukkere tøy.

Jeg tror storebror gleder seg veldig til å hoppe i vanndammene med disse klærne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.