Matkasse fra Kolonihagen: dag 1 | Nullfiresyvni: Matkasse fra Kolonihagen: dag 1

Sider

torsdag 26. mars 2015

Matkasse fra Kolonihagen: dag 1

Vi har fått prøve matkassen fra Kolonihagen (jeg deltok i et fokusgruppeintervju, det har ingenting med bloggen å gjøre) og fikk denne levert på døren på tirsdag. Kolonihagen fokuserer på gode og naturlige råvarer. Og det kan vi like. Vi er ikke spesielt vanskelige i matveien noen av oss, noe som gjør det mye lettere å velge matkasse som alternativ middag.



Denne uken skal vi ha:

- Lammefrikassè
- Laks med blomkålpurè
- Gulrotsuppe med sei

For oss hørtes dette veldig godt ut, og med unntak av at vi spiser mye laks er det ikke noe vi lager til vanlig. Allikevel høres rettene veldig overkommelige ut. Poenget er jo ikke at det skal være så fancy, men at det er hverdagsmat. Man får en liste med ingredienser man må skaffe selv (eller allerede har i kjøkkenskapet) og oppskrifter.


I dag lagde jeg lammefrikassè. Vanligvis er det mannen som står på kjøkkenet. Jeg er heldig der. Jeg er ikke spesielt glad i å lage mat, men i dag trengte jeg et lite pusterom fra ungene. På grunn av snøen måtte barnehagen til storebror stenge da ansatte ikke kom fram og vogn på dette føret gjorde ikke henting så mye lettere.

Oppskriften var enkel å følge, selv om jeg nok brukte lengre tid enn de 40 minuttene som var satt av. Eneste endring vi gjorde var å erstatte vanlig fløte med soyafløte. Til og med jeg klarte å lage en god lammefrikassè og to små og to store var veldig fornøyde. 


Har du noen erfaringer med matkasse levert hjem?

2 kommentarer:

  1. Det så utrolig godt ut. Inviter oss på middag snart a:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Da må jeg bestille to matkasser da. Er ikke nok til ti mennesker i denne ene...

      Slett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.