Ett skritt nærmere målet: Hva jeg skal bli når jeg bli stor | Nullfiresyvni: Ett skritt nærmere målet: Hva jeg skal bli når jeg bli stor

Sider

fredag 20. mars 2015

Ett skritt nærmere målet: Hva jeg skal bli når jeg bli stor

Første delmål er oppnådd. Ny stilling, samme sted som jeg jobber nå. Dette er innen HR, et område jeg har veldig lyst til å jobbe innen. Jeg har lenge jobbet med studenter nå og kunne tenke meg å gjøre noe annet. Jeg liker utfordringer og jeg trives med en hektisk hverdag. Det er utrolig hvor ineffektiv jeg kan bli av å ha lite å gjøre. Å sende en mail kan ta en uke når det bare er det jeg har på lista. Men nå håper jeg dette blir spennende og byr på mange nye oppgaver. Jeg har ikke jobbet direkte med organisasjonspsykologi siden jeg tok masteren i sosialpsykologi. Jeg gleder meg.


Jeg har brukt permisjonstiden til å tenke mye på hva jeg vil videre. Jeg trenger noe som motiverer meg. Derfor har jeg som jeg har sagt tidligere begynt å løpe. Det motiverer meg nå i en hverdag hvor det stort sett er fokus på barna. Det er lett å prioritere og jeg blir motivert av at jeg orker mer i hverdagen, at kroppen blir sterkere og at jeg klarer å løpe lenger og fortere. Første delmål er å klare 10k i Sentrumsløpet på under en time. Nærmere bestemt 55 minutter. Jeg løper nå 10k på 1t 4min. Delmål 2 blir å fullføre EcoTrail som jeg skal løpe i mai sammen med frk Sørlie uten å måtte gå halve veien. Hun har nemlig et litt annet tempo på løpingen sin enn meg. Vi valgte den korte løypa på 1.8k. Kort og kort fru blom. Hovedmålet er å klare et halvmaraton i 2016. Vi holder det enkelt.


Å ha klare mål motiverer og når det kommer til jobben har det blitt mer og mer klart for meg hva jeg vil. Jeg har lyst til å jobbe innen HR. Jeg syns endringsledelse er veldig spennende. Jeg er ikke klar for konsulentbransjen akkurat nå. Jeg trenger fleksibilitet slik at familielivet fungerer. Familien er førsteprioritet. Når det først blir spennende på jobb liker jeg å jobbe mye og jeg har ikke lyst til å gå med konstant dårlig samvittighet for jobb eller familie. Jeg har gitt tilbakemelding på jobben om at jeg var interessert i andre oppgaver og da er det fantastisk når det løser seg. Nå er jeg på vei mot det store målet. Jeg kunne tenke meg å bli leder en gang. Leder for hr-arbeidet. Ikke hvor som helst og med hvilke som helst oppgaver, men det er det som er målet nå. (Det er en god kollega, Ingvild, som satte meg på denne tanken. Hun er helt fantastisk å sparre med og gjør meg god. Vi trenger alle sånne).


Takk til Ann Merete (Kreativ-i-tet) som inspirerte til å skrive dette innlegget. Jeg blir nok aldri journalist som var min barndomsdrøm også, men jeg har jobbet som redaktør i fire år. Nærme nok. Man må jo kunne justere drømmene underveis også.

5 kommentarer:

  1. Gratulerer med ny jobb. Jeg skulle ønske jeg jobbet sammen med deg og hadde deg som leder!! Når det gjelder 1 mil på 55 min så fikser du det glatt. Bare løp sammen med meg;) Og den korte løypa i ecotrail skal vi på ingen måte gå!!!!! Det er ikke lov. Men vi kan løpe rolig hele veien. Jeg gleder meg til halvmaraton i New York våren 2016 jeg:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg gleder meg også til halvmaraton i 2016... ;)

      Slett
  2. Go girl!
    Gratulerer med ny stilling, og med gode løperesultater :))
    Du er knallflink!

    Ha en fin fin helg ♡

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk fine du! Koselig med oppmuntrende ord :)

      Klem

      Slett
  3. Gøy og spennende å lese om dine mål! Jeg heier på deg! :-D

    SvarSlett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.