Den verste dagen: karantenedag 2 | Nullfiresyvni: Den verste dagen: karantenedag 2

Sider

lørdag 21. mars 2015

Den verste dagen: karantenedag 2

Vi har hatt en ny runde omgangssjuke her i heimen. Storebror har igjen hatt sin runde med oppkast. Dette er tredje gangen på et halvt år. Jeg begynner å bli lei. Og jeg syns det er ganske krevende å være hjemme med en på åtte måneder og en på to år og åtte måneder. De har begge veldig stort behov for mammaen sin. Snupp overrasket heldigvis med å sove godt i stillestående vogn. Det har ikke skjedd siden hun var helt fersk. Noen runder med vogna på plassen foran huset mens storebror så på Karsten og Petra og hun sov godt.


Den verste dagen er helt klart siste karantenedag. Onsdag var storebror helt ferdig og orket ikke så mye. Torsdag hadde vi mer energi, men etter at vi var hos legen med lillesøster og en tur hos bakeren for å kjøpe bolle var det nok for den dagen. Fredag derimot. Lillesøster er dritt lei av bare å være hjemme og sitte på sofaen. Hun er vant til lange turer og å se folk. Storebror ville leke. Masse. Og løpe. Men da var det mor som var ganske ferdig og ikke hadde allverdens med energi. Lillesøster sov kjempedårlig i vogna og storebror ville ikke ta formidagsluren i det hele tatt.


Det ble en løpetur på meg på kvelden. Jeg måtte lufte hodet. Få ut litt innestengt energi. Puste. Den siste karantenedagen er helt klart den verste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.