Når mamma blir gæren gæren | Nullfiresyvni: Når mamma blir gæren gæren

Sider

tirsdag 24. februar 2015

Når mamma blir gæren gæren

I neste ukeer det duket for en ny Netflix Originals serie, Unbreakable Kimmy Schmidt. Jeg har sett traileren og tror at dette kommer til å bli min "get away serie". Da mener jeg at jeg kommer nok til å dra på meg pysjen så snart ungene er i seng, ta med noe snacks og lukke døren til tv-stua. Litt alenetid er helt essensielt for at jeg ikke skal bli loco mama! Eller som storebror sier- mamma er gæren gæren. Og ja. Det har hendt at jeg har sagt at nå blir mamma gal i hodet, så det er ikke helt tatt ut av det blå...

Det er ikke alltid kjærligheten mellom disse to blomstrer

Så hva gjør jeg når mamma blir gæren gæren? Jo, jeg løper. Eller jeg stikker av gårde på yoga. Første gangen jeg dro på yoga ble mannen forferdet over at jeg var borte i to timer. Jeg og. Bare to timer... Jeg kan gjerne stå klar i løpetøyet når mannen kommer hjem, og lukker døra til kaoset bak meg så fort jeg har mulighet. Ofte løper jeg sammen med andre mammaer. Og da får jeg både sosialt stimuli og egentid. En uslåelig kombo.



Jeg kommer meg en sjelden gang ut blandt folk ettersom lillesøster fremdeles ikke tar flaske. På vei hjem, i bilen, skrur jeg på full guffe på radioen og synger med. Jeg ser for meg at jeg er ute og danser med resten av gjengen (selv om jeg stort sett vender nesa hjem før elleve). Det er veldig bra vi har flytta ut av sentrum slik at bilturen hjem tar litt lenger tid. 


Jeg prøver å være flink til å ta meg små pauser. Det kan rett og slett være at jeg tar meg en god kopp te og finner frem et blad. Av og til rekker jeg å lese bladet før neste nummer dumper ned i postkassen.  Det beste er selvsagt når jeg kan ta meg et varmt bad og bare lukke resten av verden ute.


Hvordan kommer du deg gjennom dagen uten å bli gæren gæren?

2 kommentarer:

  1. Som deg! Veldig ofte en løpetur med hunden etter at ungene har lagt seg. Eller jeg "tilbyr meg" å stikke på matbutikken og somler alt jeg kan med å komme hjem. Eller jeg låser døren inn til badet og later som jeg er på do. Lenge. Mammaer må ha litt alenetid for å ikke bli gærne - sånn er det bare! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha jeg prøver også å låse døren på do, men da står eldstemann utenfor og skriker. Å handle inn til uka har jo blitt fritid ;)

      Slett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.