Karneval og fastelavensfest (og vinner av give awayen) | Nullfiresyvni: Karneval og fastelavensfest (og vinner av give awayen)

Sider

mandag 16. februar 2015

Karneval og fastelavensfest (og vinner av give awayen)

I går hadde vi karneval og fastelavensfest her hjemme. Vi hadde 14 utkledde små her. Det var alt fra løve, til politimann, prinsesse Leia (som for så vidt var en gutt) og en flamencodanserinne. Mine to var racebilsjåfør og marihøne. Jeg sydde marihønekjolen til lillesøster selv. Her om dagen var jeg en rask tur innom Stoff og Stil for å kjøpe plastduk til bordet (et must i barneselskaper og her koster det 30kr meteren). Der kom jeg over et "marihønestoff" og ettersom jeg fikk symaskin til jul, tenkte jeg at jeg nå måtte prøve meg. Så for 20 kr fikk jeg en marihønekjole til lillesøster. Jeg brukte en annen selekjole som mønster og det ble helt greit. Gårsdagens kuleste kostyme må allikevel ha vært min kusine som var kledd ut som en pølse i brød. Morsomt at noen av de voksne også fikk lyst til å kle seg ut.

Jeg har hørt at med mange barn samlet på ett sted så burde man ha et opplegg, så vi hadde gjort klart et kreativitetsbord, med perler til å lage smykker og alt man trengte for å klippe og lime og ha det gøy. Det ble dansekonkurranse, stolleken og fisking etter godisposer. Ungene fikk pølser og alle fikk fastelavensboller. Det ble veldig vellykket.


Så var det vinneren av me&i-konkurransen. Random trakk ut kommentar nummer 2:

Veldig fornøyd med me&i, så jeg er med! Håper på en Respect me hoodie i str 134/140 :)

Gratulerer! Genseren er superkul. Send meg kontaktinfo så jeg får formidlet dette videre. Og til dere som ikke vant, det er fullt mulig å booke et treff med en me&i-selger. Som vertinne får man også en veldig fin gave.


6 kommentarer:

  1. Så søt kjole :) Og 20 kr blir man jo ikke akkurat ruinert av, hehe. Har symaskin jeg også.. men den har stått og støvet i flere år nå..

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei det er jo det å komme i gang. Det sliter jeg stort sett med og ;)

      Slett
  2. Så skjønn en liten marihøne :):)

    SvarSlett
  3. Å, det høres ut som en knallbra fest! Skulle gjerne sett bilde av kusina di også, artig når noen går all-in :) Imponerende med selvsydd kjole også, så søt da!

    Jeg er såååå glad for å være den heldige vinneren av Give Awayen! Tipper den blir kul til storebror :)

    (Adresse: Heidi Kregnes Gammelbakkan 28 7224 Melhus)


    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg skulle gjerne hatt et bilde av pølsa :) Veldig festlig.

      Slett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.