Middagstips: Laks med soya og teriyaki | Nullfiresyvni: Middagstips: Laks med soya og teriyaki

Sider

tirsdag 20. januar 2015

Middagstips: Laks med soya og teriyaki

I siste Shape Up fant jeg en superdeilig oppskrift som har blitt en hit her i heimen, Soya- og teriyaki laks med mangosalat. Kjempeenkelt og veldig godt.

Du trenger (til en porsjon):
150 gram laks

Til sausen:
ca 2 ss soyasaus
ca 2 ss teriyakisaus
1/2 ts finhakket chilli
1 ts revet ingefær
1/2 ts sesamfrø

Til salaten:
3 ss mango
5-7 cherrytomater
2 ss ferdig kokt quinoa (her bruker vi byggryn)
1-2 ss fetaost
en klype koriander

Bland sammen ingrediensene til sausen. Legg laksen i en ildfast form (vi bruker laks som kommer ferdig i alufolieformer) og hell sausen over. Putt det hele i ovnen i 10-15 min på 180 grader. Sleng sammen salaten mens laksen godgjør seg (og i vårt tilfelle, mens byggrynen koker opp). Ta da. Superenkel og spennende middag i en fei.




1 kommentar:

  1. kom å lag det der til meg så skal jeg passe bebis og max for deg *ler*

    klem

    SvarSlett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.