Hvordan vil vi ha det hjemme? | Nullfiresyvni: Hvordan vil vi ha det hjemme?

Sider

fredag 21. november 2014

Hvordan vil vi ha det hjemme?

I går var vi på helsestasjonen med lillesnupp. Fem månederskontroll og vaksine. Jeg hadde helt glemt det siste. Vi har akkurat fått ny helsesøster og vi ble sittende å prate en stund om hverdagen og utfordringene. Mine barn er som kjent ikke veldig glade i å sove. Lillesøster var veldig fin å ha med å gjøre i starten, men etter å ha måttet komme i andre rekke gjennom gjentatte sykdomsrunder, så er hun ikke så enkel å ha med å gjøre lenger.

Vi begynte å snakke om hvordan vi vil ha det hjemme. Hun kunne fortelle at med tenåringer i huset så er det mye av det samme som å ha småbarn. Man må finne ut av hvordan man har lyst til å ha det hjemme. Hvordan man skal være mot hverandre og hvilke regler og rutiner familien skal prioritere. Og dette syns jeg er et fint innspill i denne "du må tørre å kjefte på ungene"-debatten. Vi er nok prøver å være strenge og konsekvente. Og akkurat dette siste er utfordringen. Jeg tror ikke vi må kjefte så mye om vi bare er konsekvente. Så var det det da.


En liten pøbel

1 kommentar:

  1. Skjønner deg så godt,og her er det både baby og tenåringer i hus og det er både utfordringer og gleder,det med soving er ofte det verste for er jo så viktig men ikkje alltid lett når dei ikkje vil..og så er dei så trøtte.
    Rart kor like utfordringer ein har med små og gleder og:))
    Ønske deg ein fin søndag:)
    Klem fra Lillian

    SvarSlett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.