Flaskebarn | Nullfiresyvni: Flaskebarn

Sider

søndag 16. november 2014

Flaskebarn

Jeg drømmer om mer enn to timer med frihet om dagen. Som min venninne og blogger frk Sørlie så greit sa det; det kjennes ut som jeg kveles innenfra. Min radius de siste fire og en halv månedene har vært maks to timer. På dagtid er det stort sett bare èn time uten puppen som er overlevbart. 

Nå vil sikkert mange si at jeg klager over noe som snart går over og sånn er det nettopp å være mamma. Og jeg vet veldig godt at dette går over. Men jeg må si at jeg tror det er det beste for alle om jeg kan reise på Lambertsetersenteret en lørdag uten unger. I går gjorde jeg det og rakk bare halvparten av det jeg skulle før tiden var ute.Jeg prøvde meg på en middag hos en god venninne ute i Moss tidlig i oktober da jeg trodde at flaske ikke var et problem (hun har jo tross alt tatt den fire ganger). Da alle hadde satt seg til bords og verten ønsker velkommen begynner telefonen å dure i veska. Og den gir seg ikke. For det var mannen som kunne fortelle at ungen nekter å ta flaska eller å sove. For det siste er nemlig heller ikke en favoritt hos mine barn.

Jeg tror veldig på at en glad mor er en god mor. Og denne moren trenger en kveld (en sjelden gang) alene for ikke å bli helt gal i hodet.

Så har du noen gode tips tar jeg imot alt!!! (og som dere ser av bildene så står det ikke på varianter av smokker og flasker prøvd. Barnet skjønner rett og slett ikke sugeteknikken...)





7 kommentarer:

  1. Æsj, dessverre ingen råd! Men masse masse sympati!

    SvarSlett
  2. Har vært i akkurat samme situasjon, prøvd alle typer flasker og smokker. Det eneste jeg kunne gjøre til slutt var å bare akseptere situasjonen. Om noen måneder har du glemt alt du er midt oppe i nå, og være borte i lengre perioder.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er vel det som ikke alltid er så lett ;) Men heldigvis er jo alt med barn faser :)

      Slett
  3. Snart kan du begynne med mat:) Og da overlever hun uten puppen og VI skal gå ut og spise sammen:)

    SvarSlett
  4. Ingen tips dessverre :/ Av ren nysgjerrighet: Hvor tidlig testet dere med smokk/flaske? Her introduserte vi smokken før avreise på sykehuset (var så redd hun ikke ville ta smokk så ønsket å prøve tidlig) og testet flaske første uka hjemme. Ingen sugeforvirring (slik de er redde for), og hun tar fremdeles begge deler, selv om puppen er stor favoritt!

    SvarSlett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.