Barnehagestart | Nullfiresyvni: Barnehagestart

Sider

onsdag 26. november 2014

Barnehagestart

Det ble ikke så lett å starte i ny barnehage. Kanskje var det ikke barnehagen i seg selv, men det faktum at alt skjedde denne sommeren. Vi flyttet inn i nytt hus (som betød at han fikk nytt rom), han ble storebror og vi flyttet fra kjente og kjære Torshov, med lekeplassen, Ellie og barnehagen.

Han ville ikke tilbake de første gangene. Kanskje var det fordi tilvenningen skjedde med en lillesøster som fikk mer oppmerksomhet. Det ble bedre da pappa tok fri fra jobb og var der alene med ham.

Han vil fremdeles ikke at vi skal gå. Det har ikke vært noen hylskriking og gråteanfall. Men han er trist. Ber oss om å bli. 

Men vi må jo gå. 

Mamma skal hjem og være sammen med babyen, så hvorfor kan ikke han få være der også?

Heldigvis er det blitt lettere. Han snakker om de andre barna, synger sanger de synger i barnehagen og er ikke like desperat etter å komme seg fort hjem. 

Det blir nok bra til slutt.




2 kommentarer:

  1. Gjett om jeg føler med deg i dette.. I tillegg til at hun ikke ville i barnehagen, skrek når vi gikk og alt det der. Så har det vært mye sykemelding der borte.. nye voksne hver dag i en periode!!! Jeg klarte jo ikke sove, så bekymret var jeg. Men nå har det heldigvis stabilisert seg med personalet, og det virker ut som hun trives mer og mer! Så ja, det går bra tilslutt!! Hang in there! :-)

    SvarSlett
  2. Barnehagestart er ikke bare, bare nei:)
    Men jeg er helt sikker på at det blir bra med tiden:)) ♡

    SvarSlett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.