Å reise alene med barn | Nullfiresyvni: Å reise alene med barn

Sider

mandag 3. november 2014

Å reise alene med barn

Hva er det egentlig jeg har begitt meg ut på? På tirsdag reiser jeg alene med begge ungene ned til Spania for å møte mamma. Hun har hus der og jeg tror uka blir topp med en gang vi kommer fram. Men så var det denne flyturen. Jeg har aldri flydd med babyen før, og lillemann har ikke akkurat vist seg som den velvillige reisekompanjongen tidligere. Planen er å bestikke han. Han skal få absolutt alt han vil på flyturen. Jeg har kjeks, nye episoder av Dora (som jeg håper å få over på ipaden), smoothie, kule apper, cola og aktivitetsbok med klistremerker. Lillesøster håper jeg sover deler av turen. Alt av tips til å reise alene med barn tas imot med stooor tak.

Vi har reist før vi tre, men da var det litt lettere å få med seg lillesøster...

5 kommentarer:

  1. Gurimalla, du er tøff! Det er mitt bidrag (samt "hold ut, det går over";)

    SvarSlett
  2. Spennende, og super tøft gjort å fly alene med to små:) Går sikkert mye bedre enn forventet tenker jeg ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Det er det jeg håper på og. Og vips så var vi i spania...

      Slett
  3. Høres ut som du har underholdning nok i massevis til flyturen! Den største utfordringen for meg har vært å komme seg gjennom flyplassen og inn til gaten. Pakk lett og sørg for å ha armene fri til ungene. Det er mitt beste tips! (Vi har jo bare ei da). Det kan også være lurt å putte ipad og flytende saker, som skal ut av sekken i sikkerhetskontrollen, i et eget nett som fiskes lett ut av sekken uten å leite. Og så hadde vi suksess med å pakke snuppas håndbagasje i marihønekofferten. Den har hjul, så hun kan sitte på den mens vi drar, eller trekke den selv, og da blir straks tempoet litt lavere.
    Det aller beste er vel å ha noen til å hjelpe deg fram til sikkerhetssjekken ;)
    PS. Fruktmos, jucie, saft eller annen favorittdrikke er kjekt å ha for å utligne trykk i ørene ved landing.
    Lykke til!

    SvarSlett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.