This is halloween | Nullfiresyvni: This is halloween

Sider

fredag 31. oktober 2014

This is halloween

innlegget er skrevet i samarbeid med Netflix

Hver jul ser vi på "The nightmare before Christmas" på lille julaften. Det har blitt en liten tradisjon. Og i denne filmen så er det byen som lager Halloween som er med på å stjele julen. Jeg kan ikke si at vi har noen store Halloween-tradisjoner her hjemme. Nå som vi har flyttet til rekkehus har jeg fått høre at vi kan forvente noen småtroll på døra. Men det er bare hvis vi velger å pynte utenfor. Og akkurat det syns jeg er en veldig grei regel. Da kan de som ikke vil være med på moroa, få slippe. Vi har kjøpt inn både godteri og skummel bøtte så vi får håpe noen kommer på døra her.


I det siste har vi satt på småfilmer til Lillemann på Netflix. Dora pakket sakene sine og vi måtte finne et alternativ. Dreamworks sine short stories er perfekt for oss. De er varierte, morsomme og akkurat passe lange. Og nå til Halloween er "Night of the living carrots" helt perfekt. Gutten er for liten til å syns det er skummelt enda. Og vi voksne syns den er ganske morsom. (Og dere MÅ se "first flight"... den er supersøt)


Selv har vi kastet oss over enda et Sherlock-mysterium. Elementary er litt mer spenstig enn Sherlock. Litt mer moderne. Selv syns jeg Lucy Liu gjør en god jobb. Og det er mange episoder å kose seg med tilgjengelig på Netflix.

Ønsker du noe skumlere til Halloween ligger både Halloween-filmene, Saw og andre godbiter på Netflix. Av serier kan jeg anbefale Hannibal og The Walking Dead for litt grøss.

Visste du forresten at samhainophobia er frykt for Halloween... Så skummel kan dagen rett og slett være for noen.


2 kommentarer:

  1. Jeg har kjøpt meg heksekostyme og skal ut på knask eller knep for å sikre oss helgens godteri:)

    SvarSlett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.