Planleggingsdager | Nullfiresyvni: Planleggingsdager

Sider

torsdag 4. september 2014

Planleggingsdager

Max begynte i ny barnehage på mandag. Det gikk sånn helt greit. Å ha tilvenningsdager med en liten baby på armen gir ikke å mye oppmerksomhet til storebror, så han fikk nok ikke den beste starten. Men vi skal prøve på nytt på mandag. Ta ett skritt tilbake for å få en roligere start.

Barnehagen er mye mindre enn den han gikk i på Torshov, men allikevel litt mer kaotisk. På Torshov var de ute hele dagen så lenge været tillot det og pøsregnet det, tok de allikevel en tur ut. Her er det mye mer innetid, og på små arealer kan de "store" toåringene bli litt frustrerte. Men det er mange herlige unger her og hyggelige folk som tar vare på ungene våre. På slutten av dagen spør pedagogisk leder om jeg har fått med meg at det er planleggingsdag torsdag og fredag. Nei, jeg kunne ikke si at jeg hadde det gitt.

TO HELE DAGER? Alene hjemme med begge kidsa? På Torshov gikk vi i en privat barnehage som stort sett la sine planleggingsdager i barnehagens ferie. Mao merket vi ikke stort til disse. Og for å toppe det hele ble lillemann sjuk og måtte være hjemme på onsdag og. Når unge èn ikke vil sove eller spise og vekker unge to med en gang hun har sovnet, HVER ENESTE GANG, da kan en nettoppblitttobarnsmor bli gal. Uansett hvor søte disse ungene kan være.

Sykkel inn? Ja, selvfølgelig kan du ha sykkelen inne. Trenger jeg si mer om hvordan dagene går?

2 kommentarer:

  1. Huff! Det er tungt innimellom med to så tette! Men det går over - det gjør det - og da ---- AHH, eg nyter det framleis (veit ikkje om eg nokon gong kjem til å komme over kor mykje jobb det er med små unger!)! Ta fram alt du har av triks (innkludert sykkel inne) og fokuser på å komme deg igjennom dagen på best mogleg måte! :) God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha takk for oppmuntringa. Nå sitter jeg her med en hel 200 grams sjokoladeplate som snart er tom. Min belønning for å ha kommet meg helskinnet fram til lunsj ;)

      En god helg til deg og.

      Slett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.