ABC | Nullfiresyvni: ABC

Sider

fredag 20. juni 2014

ABC

Termin er visstnok rett rundt hjørnet. Må si at full jobb og alt med leilighet og rekkehus har tatt fokuset bort fra denne lille som snart skal kommer. Så må jeg jo legge til at graviditeten har vært relativt problemfri og jeg har heller ikke spesielt mye å bære på. Vi har valgt å prøve oss på ABC på Ullevål igjen. Det er en del av fødetilbudet og en egen jordmorstyrt avdeling på sykehuset. Her er det fravær av apparater, epidural og andre medisinske hjelpemidler. Det er derimot dyktige jordmødre som har god tid, og som tilbyr god oppfølging gjennom hele svangerskapet. Vi fikk oppfølgingen her sist også, men ettersom fødselen ble igangsatt så kan man ikke føde her. Jeg er veldig spent denne gangen, og tanken på selve fødselen er fremdeles litt surrealistisk (sikkert mye fordi den aldri startet av seg selv sist). Håper allikevel jeg får et par (gjerne tre) rolige uker før lillesnupp ønsker å melde sin ankomst.

Jeg gleder meg veldig til å se hvem hun er. Og til å kjenne en bitteliten varm kropp mot min igjen.


 Det blir ikke så mye rosa her i gården. Elsker denne lille romperen lille har fått av mormor.

10 kommentarer:

  1. Så spennende,masse lykke til på slutten❤️
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. For en nydelig rumper<3 Kjenner jeg blir litt mo når jeg ser disse små babyklærne...
    Lykke til med innspurten kjære du,
    varm klem:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Det er jo så mye nydelig til jente også da ;)
      Klem

      Slett
  3. Så nydelig rumperen var ツ tjihi...
    Så koselig det skal bli og hilse på lillesøster snart - lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Ja det er veldig spennende å skulle blir fire ;)

      Slett
  4. Rumper? Aldri hørt om!

    De siste dagene mot termin er alltid spesielle, en er liksom både veldig gravid og samgtidig veldig snart ferdig og livet tar en ny vending.

    Ønsker deg lykke til med tiden som er igjen.

    Det ligger nok ei nydelig lita frøken der inne.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg lurer nesten på om romper er et strikkebegrep. I alle fall da jeg skjønte hva dette var ;) Det blir jo en slags seleshorts...?

      Takk for fine ord. Deilig å bare slappe av litt, men det blir også veldig spennende å møte dette lille mennesket.

      Slett
  5. Så spennende at du nå går inn i siste del av svangerskapet. Det høres ut som om du har hatt mer enn nok å gjøre for tiden så nå kan det være greit å roe ned og slappe av litt så du er klar til snuppa kommer ;-)

    Ha en herlig sommer og lykke til med både fødsel og barseltiden :-)

    Klem
    Anett

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det skal bli godt med roligere dager fremover ;)

      Ha en finfin sommer dere og.

      Stor klem

      Slett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.