Bæreglede | Nullfiresyvni: Bæreglede

Sider

onsdag 28. mai 2014

Bæreglede

Jeg gleder meg litt til å bære en liten kropp tett inntil meg (selv om det er veldig greit at det ikke blir før om noen uker enda...).


Lillemann var en bærebaby. Jeg ville bare ikke helt godta det. I starten hørte jeg for mye på rådene av typen - barnet må ikke bli for godt vant med... Heldigvis tok vi raskt til fornuft og lot magefølelsen styre resten.

Nestemann skal bæres så mye hun bare vil. I grunnen tenker jeg det er litt praktisk også, nå som vi har to unger. At den ene er spent fast til kroppen.

Vi har testet ut ulike bæreseler med lillemann. Bæresjal fikk jeg aldri knytt stramt nok (det syns jo på første bilde), men syns allikevel det var det beste da han var helt fersk. Og han likte det godt. Mei Tai funket greit for meg, men mannen fikk aldri dreisen på knytinga (ungen holdt på å skli ut til tider). Jeg brukte den også sist i sommer da vi var på tur og selv pjokken som da var ett år satt godt i selen.

Han var ikke superfornøyd alltid

Vi har prøvd to ulike Baby Bjørn- seler som vi lånte og disse fungerte også bra. Jeg likte godt valget mellom å ha barnet mage mot mage og at det også kunne snus slik at det så litt mer av omgivelsene. Mannen likte helt klart disse best. Han syns selen satt godt og stramt, og at den var lett å få på. Jeg syns vel den var litt stiv og stor å dra på.



Nå som nestemann skal melde sin ankomst har vi sett både på Ergo Baby Baby Bjørn og Boba. Boba 3G er veldig anbefalt av Jona bak bloggen mammalivet og jeg liker de ekstratingene som lomme til småting og skulderstropp til veske. I tillegg er begge ganske lette seler som skal være enkle å få på. Det er noe av det viktigste for mannen. Så vi står da mellom Baby Bjørn One, Ergo Baby og Boba 4G (ny variant har kommet) tror jeg. Og så må jeg ha et sjal, men her er jeg veldig usikker. Det blir en sommerbaby så det må jo ikke bli altfor varmt og tett.

Hvilke erfaringer har du med bæreseler/sjal? Hvilken vil du anbefale?

3 kommentarer:

  1. Jeg har en kopi av Ergo baby, kjøpt billigbillig på Ebay -> ELSKER den! Hadde et sjal når hun var helt nyfødt men synes det ble for mye å knyte og passe på å ikke få i bakken. Så det ble nesten ikke brukt. :P

    Og som svar til ditt spørsmål; Ja, hun er like aktiv, og blir aldri mer med på treff. *ler*

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for innspill, Vibeke. Jeg tenker og at Ergo baby ser bra ut!

      Nei aktive unger er fint når man har godt med plass ;) Max er heller ikke en bloggtreffunge.

      Slett
  2. Vi har kjøpt Ergobaby 360, hvor ungen har mulighet til å sitte fremover i egonomisk riktig stilling også :) Jeg er førstegangs da, så vet jo ikke om jeg kommer til å like den enda, hehe. Men har prøvd den på og den sitter godt på hoftene!
    Eneste er at de trekkene (fleece og vind) må festes bittelitt på siden nederst istedetfor på midten, siden fstet der er litt annerledes enn de gamle, men synes ikke når det er på og tror ikke det har noen praktisk betydning. Tror forresten de har fått nye trekk til denne, men da hadde jeg allerede kjøpt de gamle :)

    SvarSlett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.