Påskekrim | Nullfiresyvni: Påskekrim

Sider

onsdag 16. april 2014

Påskekrim

Kriminalromaner og detektivserier på TV hører til påsken. Hvem har vel ikke sittet på hytta med familien, sett på NRKs påskekrim og iherdig prøvd å finne løsningen før politiet gjør det?

Vi ser ikke så mye på vanlig TV hjemme, men bruker Netflix mye. I påsken vil jeg anbefale Sherlock og Hannibal. To spennende serier som både gir underholdning og gåsehud.

Sherlock er god gammelsdags detektivkomplott i nytt og moderne format. Det er umulig å gjette løsningen her, men serien er allikevel utrolig underholdende. Karakterene, spesielt Sherlock Holmes sin, er veldig lik den Robert Downey Jr. portretterer i filmene. En litt småsær, merkelig, men utrolig observant fyr. Og partneren, dr. Watson, tiltrekker nye klienter gjennom å blogge.

Hannibal har vel de fleste et forhold til gjennom filmene med Anthony Hopkins i hovedrollen. Serien baserer seg på tiden før han blir tatt. Jeg syns det er veldig kult med Mads Mikkelsen i rollen som dr Lector. Serien gir innblikk i flere facinerende og til tider veldig forstyrrede sinn. Perfekt for en med beina planta i psykologiens verden.

Nå er vi ferdige med de sesongene som er tilgjengelig på Netflix og tar gjerne imot tips om andre serier vi bør se. Det blir mye tv-tid etter at ungen er i seng på kvelden for å si det sånn...

Innlegget er skrevet i samarbeid med Netflix.

2 kommentarer:

  1. Igjen - takk for tips om serie, Sherlock hørtes ut som noe jeg kan like:)
    Dessverre har jeg ingen tips tilbake, det er fortsatt mannen som bruker Netflix mest hos oss. Men jeg har fortstått det slik at Lillyhammer er en favoritt hos han:)

    SvarSlett
    Svar
    1. ...og så holdt jeg på å glemme; tusjen jeg har brukt til å lage det fatet er en proselenstusj som er spesielt tiltenkt slik bruk. Du tegner på og lar det tørke noen timer før du brenner det i ovn, da blir fargen herdet og blir til og med oppvaskmaskinsikker:) Om du har sett de koppene og fatene som A har laget så har vi brukt samme tusjene til det. Du finner tusjene i de fleste hobbybutikker, min er av merke Panduro og finnes i nettbutikken deres - om du ikke finner i butikk:)

      Slett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.