Fellesprosjekt: lappeteppe | Nullfiresyvni: Fellesprosjekt: lappeteppe

Sider

søndag 6. april 2014

Fellesprosjekt: lappeteppe

Jeg fikk inspirasjonen om å lage lappeteppe til ungene da jeg ble bedt om å bidra med et par lapper til en venninne som venter barn nå i vår. Jeg syns ideen om at mange venninner fra forskjellige deler av livet hennes bidrar til et felles prosjekt til babyen var utrolig koselig. Jeg bestemte meg derfor for å gjøre det samme til mine egne. Bidragsyterne på deres tepper er deres mormor, bestemor, oldemor, to tanter, en bestetante og jeg selv. Et skikkelig generasjonsprosjekt. Ikke alle er drevne strikkere, meg selv inkludert, mens andre igjen er dyktige og bidrar med flere strikkeplagg til lillemann rett som det er.



Det blir to fargerike tepper. Snupp i magen får lillatoner og senepsgult, og lillemann for blåtoner og senepsgult. Vurderer også den støvete mintfargen til begge. 

Jeg gleder meg veldig til teppene blir ferdige.

6 kommentarer:

  1. Så koselig prosjekt! Og genialt og få hjelp med lappene, da blir jo teppet ennå mer spesielt! Ønsker deg en fin ny uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. ja jeg syns det er et ordentlig koselig prosjekt

      Slett
  2. Så koselig:))
    Og så lurt!

    Blir nok veldig fint ♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg håper det blir noe ungene syns er hyggelig å ha

      Slett
  3. For en super tanke, og så koselig ♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke sant? Veldig koselig når mange bidrar

      Slett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.