Utenfor ring 3-panikken | Nullfiresyvni: Utenfor ring 3-panikken

Sider

fredag 14. mars 2014

Utenfor ring 3-panikken

Den slår meg så veldig noen ganger. Panikken for å flytte utenfor ring tre (eller ut av byen som jeg vil si det er). For dere som ikke er fra Oslo bor vi nå akkurat innenfor ring tre og det kan vel sies at vi bor i byen. Jeg elsker Torshov. det er stille her, men det er massevis av unge folk, gjerne med barn, og kort vei til Grünerløkka. Det er noen få butikker, men storsenter rett ved. Vi har fine lekeplasser, fantastisk barnehage og store grøntarealer.

Parken rett uternfor døra

Men så er det det at vi bor i tredje etasje med en balkong vi ikke kan skryte av, langt mindre invitere noen ut på.  Og tanken på å kunne slappe av utenfor huset med venner, mens ungene sover inne, om sommeren gjør vel egentlig i seg selv at det er verdt å flytte.


 Deilige Torshovparken (hvor mannen fridde)

 Oslos fineste kirsebærblomsttre, rett utenfor døra


Men så var det denne følelsen av at vi flytter på landet (men Østensjø eller Nordstrand er jo virkelig ikke landet). Det er bare et litt annet liv. Som jeg lurer på om jeg må innse at vi faktisk vil like...


Perfekt sted å feire barnebursdag rett utenfor døra

Hvorfor bor dere der dere bor og trives du?

11 kommentarer:

  1. Koselig innlegg! Østensjø og Nordstrand kan anbefales i alle fall! ;-) (Østensjø er jo innafor Ring 3 da, og Ekeberg også).

    SvarSlett
  2. Rettelse: innafor bomringen i allefall! :-D

    SvarSlett
  3. Vi bor på landet, noe som er midt i blinken for oss! Jeg er opprinnelig Oslo-jente, født og oppvokst på Vålerenga/Etterstad hvor vi trivdes veldig godt. Men nå kunne det ikke falle meg inn i å flytte tilbake.
    Vi bor og trives her pga menneskene rundt her. Det er ett lite sted og alle kjenner alle noe som selvfølgelig er både positivt og negativt. Tryggeomgivelser for oss er egentlig det viktigste for oss. At vi kan la barna leke ute, uten at vi må fortfølge de. Vi bor i Enebakk som ligger rett på utsiden av Oslo...ikke langt unna Nordstrand faktisk... Ønsker vi oss inn til Oslo har vi mulighethet til det, men trives best mot Lillestrøm, Strømmen, Lørenskog, Alnabru, Ski, Vestby om det skulle være shopping som skulle friste...

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja vi tenker også på dette med at det skal være et stille og rolig område med andre unger. Og det er jo mye viktigere for de små enn at det er nærhet til en god kaffe mocca ;)

      Slett
  4. Hei, kjnner meg igjen i tankene og frykten din;) Vi bodde først på løkka når vi fikk vår første, og flyttet etter 7 mnd til Etterstad, føltes som på "landet" i den forstand at det var så rolig og fredelig og ingen trikk utenfor soveromsvinduet;) Og masse herlig grøntområder og knall for de små! Og en stund etter at vi fikk nummer to så tok vi det store steget og flyttet til Drammen, mitt mellom min by Oslo og mannens hjemby Kongsberg. Byttet ut 3-roms\n med et stort hus og hage, og vi stortrives både små og store, og stikker det for mye i Oslohjertet så er jo ikke turen så lang! Lykke til med valg, det er en prosess helt klart;) Og fin fredag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Herlig. Ja det er jo der vi er nå. Flytte fra byen og ut. Og det frister definitivt med plass og en hageflekk ;)

      Slett
  5. Jeg bor midt i ytterste bygdenorge så her tror ikke jeg at jeg har så mye å bidra med ;)
    Men håper iallefall du finner ut av det du grubler på :) og så tror jeg at alt går om man er innstillt på det :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg må bli innstilt på det. Det er kanskje der det ligger ;)

      Slett
  6. bor i et relativt stygt rekkehus fra begynnelsen av 90 tallet, med originalt fure kjøkken og det hele. men ungene kan gå alene på skole og fotballtrening uten å krysse en bilvei

    SvarSlett
  7. Byjenta som ble bygdejente her.... :P Savner nærheten til Oslo, men dere har jo ikke planer om å flytte sååååå langt unna som vi bor. *ler*

    Lykke til i jakten ♥

    SvarSlett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.