Kvinnedagen- går du i tog? | Nullfiresyvni: Kvinnedagen- går du i tog?

Sider

fredag 7. mars 2014

Kvinnedagen- går du i tog?

Det er en stund siden jeg ble oppgitt over manglende engasjement hos mange i "min generasjon" (meg selv inkludert). Man er litt i mot pels, og det er kjipt at H&M utnytter arbeidere i Bangladesh. Å skulle slutte å handle på H&M gjør man jo ikke og å undersøke velferden til dyrene som ikke ender opp som pelskrage, men derimot lider for andre formål blir veldig mye å sette seg inn i, syns mange. Nå setter jeg dette på spissen, jeg vet det, men mange er LITT engasjert i mye om dagen. Men kanskje ikke nok til å ville endre på vaner og velstand.

Reservasjonsrett 1

Så kom saken om reservasjonsrett for leger. Bloggeren Susanne Kaluza har gjort en fantastisk jobb med å sette dette på dagsorden. Jeg mener at man må få ha sin private mening, men at den ikke hører hjemme i den type jobb. Det er ikke uvanlig at man ikke kan gjøre som man vil i en jobb og er man i bunn og grunn uenig med hva stillingen innebærer, må man stort sett se seg om etter noe annet å gjøre. det var en av problemstillingene jeg stod ovenfor da jeg valgte studier og tenkte på hva jeg ville jobbe med. Og jeg endte opp med å ta et valg jeg kunne stå inne for.

reservasjonsrett 2

I morgen er det 8.mars. Da har det tradisjonelt vært mange som har gått i tog. For kvinners rettigheter. Jeg har ikke vært en av dem. Men nå føler jeg at jeg innhentes av min egen kritikk. Jeg kan jo ikke la være å engasjere meg om jeg syns saken er så viktig?

Så i morgen skal jeg gå i tog. Skal du?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.