Helgetur: København | Nullfiresyvni: Helgetur: København

Sider

mandag 24. mars 2014

Helgetur: København

Jeg elsker København. det er en av mine favorittbyer. I helgen hadde jeg og min gode venninne barnefri og var en natt i København. Vi koste oss med lunsj på Manfreds & vin (anbefales!) i Nørrebro og tittet i de små butikkene i området som kan minne litt om Grünerløkka i Oslo (og fant bruktsjappa hvor lillebror handler bruktleker til lillemann). Vi spiste gode bakevarer på Holm's på Illums, drakk deilig tè hos A. Perch's thehandel og tittet i butikkene i Strøget og området rundt. Vi bodde på sentrale Stk. Petri og koste oss med deilig frokost. Vi rakk også en tur innom Torvhallerne og hadde vi ikke vært så mette er det flust med gode spisemuligheter.


Når jeg ser det som er mathallen her (Torvhallerne) med billig, fersk, kortreist mat og ikke minst torgene som er fulle av blomster til en billig penge skulle jeg av og til ønske at jeg bodde i utlandet. Ranunkler til 38 kr bunten? Og 50 tulipaner til 80 kr? Hele leiligheten min hadde vært full av friske blomster.


Hvilke by er din favoritt?

2 kommentarer:

  1. Herlige bilder:) Og et slikt blomstermarked hadde det jammen vært kjekt å ha her også!
    Av praktiske årsaker har jeg ikke vært så mye ute og reist, men har alltid hatt lyst å se London. Så det er vel på en måte en favoritt:)

    Håper dere har det godt, tross innedager så nyter vi det deilige vår-været som kom vår vei - med åpen terassedør så får vi lukten av vår inn i stua også:)
    God klem til deg
    Hanne:)

    SvarSlett
  2. Åh, herlig! :D

    Mannen min og jeg reiser utenlands årlig, på kjærestetur. Jeg vil tilbake alle steder vi har vært, men må nok fremheve Århus og Bilbao. :D

    SvarSlett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.