DIY: Tipi for my sweetie | Nullfiresyvni: DIY: Tipi for my sweetie

Sider

mandag 3. mars 2014

DIY: Tipi for my sweetie

Minitrenden med tipier har vart en liten stund, men begynner nå for fullt å ta av når det kommer til å lage sin egen. Pinterest er full av inspirasjon. De man kan kjøpe er dyre, skjøre og ofte veldig små.

På lørdag fikk jeg skikkelig lyst til å lage en egen liten hule til lillemann. Jeg dro derfor med familien ut for å kjøpe materialer (på Maxbo og Storo Senter hadde de alt jeg trengte). Da lillemann tok formiddagsluren gikk jeg i gang. Det tok godt under en time. Jeg er av typen: Vi bare gjør det. Det funker sikkert. Mannen var vel mer skeptisk, men vi er veldig fornøyd med resultatet. Kanskje litt mer enn lillemann som helst vil sitte der vi sitter. Så da sitter vi alle i tipien...





Du trenger:
6 tynne pinner, jeg valgte runde. På Maxbo kostet disse 17,50 kr meteren. Mine er 170 cm lange
Garn, eller annen tråd til å binde sammen toppen og sy fast lakenet
Synål, jeg brukte en tjukk garnnål
Laken. Jeg kjøpte standard grått laken på Princess til 99kr.

Med hjelp fra mannen fikk vi plassert ut pinnene i en slags sirkel, med litt større åpning framme. Større barn syns sikkert det er koselig med mindre åpning og man kan da evt kjøpe flere stenger. Jeg tror allikevel man kan få det til med bare seks også. Deretter surret jeg masse garn rundt toppen slik at reisverket holdt seg oppe uten hjelp. Vi la lakenet rundt og sydde det fast for ekstra støtte til reisverket, samt at lillemann ville revet alt ned om ikke det satt fast.

6 kommentarer:

  1. Så fint det ble!

    SvarSlett
  2. I love it! vil sitte inne der og drikke vin *ler*

    SvarSlett
  3. SV; de glassene du spurte etter er mamma sine. Bildet er fra hjemme hos mamma og pappa nemlig og de glassene har vi hatt så lenge jeg kan huske. Så jeg tror de er gamle.

    SvarSlett
  4. Så utrolig kul! Liker innstillingen: Vi bare gjør det. Det funker sikkert! :D :D

    SvarSlett
  5. Så kreativt! :D

    Liker også den innstillingen! Og jeg synes liksom jeg ser deg også. ;)

    SvarSlett
  6. Kult! Så du klipte bare til lakenet? ser jo ikke ut som et laken :) Dette må jeg prøve !

    SvarSlett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.