Nummer to | Nullfiresyvni: Nummer to

Sider

mandag 6. januar 2014

Nummer to

Snart blir vi fire :)

Denne gangen er det helt annerledes. Selv om jeg bare har gått gravid èn gang før er det på ingen måte like fascinerende gang nummer to. Jeg mener ikke at vi ikke gleder oss veldig til neste mann melder sin ankomst og at det er spennende å skulle få et barn til. Men selve graviditetstiden er ikke like...intens.


bildet er fra da jeg gikk gravid med pjokken

Med lillemann var jeg så veldig gravid hvert eneste minutt. Jeg leste artikler, googlet, fulgte forum og apper om utviklingen. Jeg tok teite tester på nett, klødde etter å shoppe inn klær og utstyr. Denne gangen glemmer jeg at jeg er gravid. Jeg tenker ikke på det hele tiden (og det er ganske deilig) og tiden går så veldig mye fortere ettersom det allerede er en som krever mye av tiden. Jeg er mye mer sliten og har mindre hviletid. Jeg har vært veldig kvalm, noe jeg aldri var med førstemann. Jeg har ingen trang til å handle og holder ikke på å dø av spenning for å få vite kjønnet. Legetime bestilte jeg først nå, i uke 14.

Jeg trives ikke veldig godt som gravid så egentlig er det veldig deilig å slippe det intense fokuset. Det er bare så veldig rart. Jeg har jo tross alt bare gjort dette ÈN gang før.

Men vi skal ha en liten en til. Lillemann skal bli storebror. Og vi gleder oss veldig.

10 kommentarer:

  1. Næmmen, gratulerer!! Så stas! Må ta en playdate på lekeplassen snart så jeg får gratulert live. Men ikke like mye ute i dette grå været:(

    Kjenner meg igien i det med første graviditet og håper litt at nummer to blir som du beskriver;) Føles litt ekstra nært, siden M ikke er så veldig mye eldre enn Sverre. Men vi har funnet ut at vi vil flytte først:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Vi er heller ikke så mye ute om dagen gitt. Ganske kjedelig for Max.

      Skjønner godt dere vil flytte først. Vi får se hva det blir til med oss, men jeg syns det høres veldig deilig ut med et rekkehus gitt..

      Slett
  2. Hei :) Så fin blogg! La meg til som følger her hos deg jeg og gleder meg til å følge deg videre! Ha en kjempefin januarmåned og lykke til med hverdagen og alt som følger med :))'
    Klem fra Anne <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Anne. Kjempehyggelig at du følger med videre :)

      Kos deg med årets første måned du og. Jeg håper den blir mer vinter enn høst.

      Klem Kirsti

      Slett
  3. Ååå, så herlig altså!!
    Gratulerer:)
    Så koselig det skal bli ♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Line! vi gleder oss veldig. Og forventer både hygge og enda mer kaos;)

      Slett
  4. Hei. Så herlig lesning - "jeg var veldig gravid hele tiden" da flirte jeg gitt ;-) Kjenner meg igjen i den. Kjenner meg også igjen i det å ikke like å gå gravid. Jeg tar heller en ekstra fødsel enn graviditeten jeg ;-) Likevel er gevinsten verdt alt. Gratulerer til dere :-) Klem fra Monica.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Monica. Så deilig at det finnes flere av oss ;)

      Gevinsten er absolutt verdt alt.

      Slett
  5. Hei! Så fin blogg dette var! Surfet litt rundt etter nye blogger å titte på, og kom over din. Er selv 30, bor i Oslo og er gravid (førsteganger) i uke 29. Snart ferdig, hjelp :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig at du fant veien inn hit! Det er veldig spennende å være gravid med nummer èn. Og en veldig stor forandring å få nummer en. Å være over halvveis er jo kjempedeilig. Det betyr jo også at dere har klart å redusere stresset rundt barnehageopptaket ;) Lykke til med de siste ukene.

      Slett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.