Husjakten | Nullfiresyvni: Husjakten

Sider

torsdag 16. januar 2014

Husjakten

Vi har begynt å se på hus. Torshov er et så fantastisk sted at vi vil egentlig ikke flytte enda. Vi trives så godt. Barnehagen er kjempefin og lillemann har det topp her. Vi har dalen rett utenfor vinduet vårt og umiddelbar nærhet til løkka, storo-senteret (ja som småbarnsforeldre er dette av og til redningen) og Åpent Bakeri. Vi har venner i nærheten og bor i et deilig borettslag som er tilrettelagt for barn. Leiligheten er stor nok og har masse lys akkurat som jeg liker.

Jeg ønsker meg egentlig noe med masse lys og store vindusflater, men litt mer privatliv (via)

Allikevel merket vi behovet for å komme på bakkeplan i sommer. Da alle satt igjen i parken og grillet, måtte vi inn og legge barn klokka seks og ble deretter sittende inne. Vi kan ikke ha barnet stående i vogn ute, det tar jeg ikke sjansen på når jeg ikke kan følge med hele tiden. Og jeg gruer meg litt til alle trappene med to unger (vi bor i tredje etasje), hvor eldstemann er to år.

Jeg drømmer om en fantastisk uteplass, spesielt med sommeren vi hadde i fjor (via)

Så vi titter på rekkehus. Vi orker ikke vedlikeholdsarbeidet med stor hage og enebolig. Vi ønsker en liten hageflekk/platting og noe som er passe stort. Gjerne med et vaskerom. Jeg hadde virkelig ikke sett for meg at jeg noen gang skulle drømme om å ha vaskerom... Og det må selvfølgelig være i Oslo og ikke hvor som helst. Som Oslo-folka vi er har vi ganske klare preferanser på steder. Vi vil heller ikke bo oss i hjel, så det blir ikke noen fancy greier i dyre strøk.



Realiteten blir nok mer som dette. Og det er helt greit det :) Vi er ikke rike og har ikke lyst til å flytte ut av Oslo og da begrenser mulighetene for noe fancy seg selv. (via)

Så vi får se hva våren bringer med seg. Vi har uansett ikke voldsomt hast. Vi trives jo så godt her på Torshov.

4 kommentarer:

  1. Dere har vært et perfekt eksempel for oss hva angår å ha barn i leilighet. Så vi blir boende en stund til *fnis*

    Lykke til med husjakten :)

    Klemmer sendes fra England ♡

    SvarSlett
    Svar
    1. Dere har jo heis og kjempedeilig veranda. Da hadde vi blitt boende lenger også ;)

      Ser ut som dere har det herlig på tur.

      Klem

      Slett
  2. Er ikke så lett dette med hus nei:)
    Vi valgte for 14 år siden og flytte fra en liten leilighet i oslo - ikke langt, men rett utenfor oslo.
    Angrer ikke, vi stortrives her, og måtte ut av gryta for og ha råd til rekkehus:))
    20 min til oslo, 10 til lillestøm - perfecto!
    MEN, det er ikke et lekkert funkishus, desverre, hehe, mer som det siste du viser, holder i massevis, men mangler vaskerom! Det er viktig, husk og få med det:)

    Lykke til i husjakten, når det måtte bli!

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi har titta litt utenfor Oslo og sett at man kan jo få et palass til samme prisen som et rekkehus her inne. Nærhet til familie veier tungt. Det er kjempedeilig med fire stykker som kan hente lillemann i barnehagen på kort varsel. Også er vi jo mange generasjoners Oslo-folk. Vi er ikke helt sikre på hva som finnes utenfor bygrensa ;)

      Vaskerom er min store drøm nå ja. Begynner å merke at prioriteringene er annerledes gitt. Skal på en visning på søndag med mulighet for å bygge ut vaskerom. Spennende :)

      Slett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.