Prosjekt kjøkken | Nullfiresyvni: Prosjekt kjøkken

Sider

onsdag 20. februar 2013

Prosjekt kjøkken

På en og en halv dag ble det gamle kjøkkenet fjernet og det nye satt opp. Så veldig glad for at vi har flinke venner som er håndtverkere! Så var det vår tur. Mannen og jeg skulle fikse veggene selv. Flis og maling skal på. Det er halvannen uke siden kjøkkenet var ferdig og i dag begynner vi arbeidet. Som dere forstår er det veldig bra vi ba om hjelp med selve kjøkkenet. Nå har vi i alle fall hatt et funksjonelt kjøkken i mellomtiden.

Slik så kjøkkenet ut (vi hadde skapdører og altså. De var hvite). Overskap og høyskap er originalt fra 50-tallet. Underskap var IKEA.



Her stod ovnen. Som dere ser var det en lite vakker løsning på denne siden med kjøleskap i hjørnet og ovnen helt inntil spiseplassen.


Endelig er gutta i gang


Først tenkte vi å bare bytte ut fliser og benkeplate. Vi har pusset opp kjøkken en gang før (hvor vi rev ut hele den game 50-tallsinnredninga, pussa vegger og gulv og satte inn nytt), og skjønner at oppussing=skilsmisse hjemme hos oss. Heldigvis har vi gode venner som gidder å bruke en helg på å hjelpe. Alt vi gjorde var å holde, hente, heie og stå i veien. Veldig glad for at vi tok bryet med å bytte ut alt. Gleder meg til vi blir ferdige.

1 kommentar:

  1. Her gleder jeg meg til å komme og kokelere *blunke*

    takk for alltid like hyggelige ord inne hos meg. Dessverre strekker ikke tiden til alltid, slik at jeg får besøkt deg, og lagt igjen spor, men de gangene jeg har tid og anledning kommer jeg så fort jeg kan *fnis*

    Nydelig onsdag til deg, ikveld har jeg og mannen datenight middag og stand up :) Gleder meg!

    Klem fra
    -Maia

    SvarSlett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.