Generalprøven | Nullfiresyvni: Generalprøven

Sider

fredag 7. desember 2012

Generalprøven

Som jeg har nevnt tidligere skal vi feire julaften hjemme hos oss selv i år. Pappa og lillebror er gjester og nytt på menyen i år, er pinnekjøtt. Som jeg også har nevnt tidligere er ikke jeg og mannen matmestere. Derfor blir det generalprøve i kveld. Pinnekjøttet ble lagt i vann tidlig i går (forhåpentligvis tidlig nok. 30 timer...Seriøst?) og kålrabistappe skal lages fra bunn av (jeg vet det ikke er det vanskeligste i verden, men vi er pose-mennesker).

I kveld kommer fire gode venner til prøvesmaking. Vi krysser fingrene for suksess. Tidligere i uken øvde jeg på borddekking. Kanskje blir kveldens bord som dette...







/brikkene H&M Home/ glass Orefoss og Efva Attling/ sølvbestikket lilje/ sløyfer (serviettringer) H&M Home/ servietter Hviit/

Dere som følger meg på instagram har sett dette før. Det var noe liknende jeg dekket på da jeg var alene hjemme på lørdag og mannen var på julebord. Skal ikke si jeg ikke koser meg i eget selskap!

Elsker pinnekjøtt. Grunnen til at det blir dette i år er at vi vanligvis spiser ribbe både bittelille og lillejulaften, i tillegg til julaften. Litt lei ribbe dag tre kan du si... Hva spiser dere på julaften?

4 kommentarer:

  1. Så fint! Ha en skön helg.

    SvarSlett
  2. Så fint du har dekket bordet! Kan aldri få for mye paljetter ;)
    Kjempetrivelig å møte deg på bloggtreffet! Håper pinnekjøttet falt i smak og at vi sees plutselig :)
    GOD HELG!

    SvarSlett
  3. Så tøft - likte spesielt godt brukkene dine, de var stilige:)
    Håper generalprøvemiddagen falt i smak - jeg har en prinsippiel regel om ikke å spise julemiddag før julaften så hos oss blir det lite slikt;)

    På julaften spiser vi både ribbe og pinnekjøtt. I tillegg har vi dampet svinemør og tørrmør (en slags grov og krydret pølse om du ikke vet hva det er;) og surkål, rødkål, kålrabistappe og poteter ved siden av. Et voksent måltid, jeg har alltid stor kjole på julaften;)

    Håper dere har det godt,
    god klem og fortsatt god helg fra meg:)

    SvarSlett
  4. Så fint! Håper det gikk bra
    hx

    SvarSlett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.