Om å reise med barn | Nullfiresyvni: Om å reise med barn

Sider

mandag 15. oktober 2012

Om å reise med barn

Vi skal snart ut å fly. Med Max. Han er tre måneder. Jeg ser for meg et herlig scenario hvor han hyler hele veien til Spania (og tilbake). Tre og en halv time. Forhåpentligvis blir han døsig av motorduren. Han elsker sånne lyder. Jeg skal fylle puppene, tåteflaska og ha smokk parat, men tar gjerne imot tips til hvordan vi (og de andre passasjerene) kan få en behagelig tur.

Hva gjorde dere for å holde babyen rolig på turen? Og har du noen gode tips til reising med baby generelt?

Passet har ankommet og Max er klar for Spania

7 kommentarer:

  1. Hei! Har reist ganske mye med min gutt på 1 1/2 år og det har gått veldig fint. Tror at så lenge mor og far er rolige sjøl og ikke lar seg stresse av litt barenegråt så går det så fint! Og pupp er supert;-)! Brukte å synge litt og holde han godt i armene om han ble litt urolig. Så blir det nok litt mer utforderende når de blir større, men der har min gutt lagt sin elsk på pene flyvertinner i uniform- og har skjønt at jo mer han smiler- jo mer oppmerksomhet får han...!

    SvarSlett
  2. det går så fint å reise så, trur nok det er oss som foreldre som stresses mest med tanken på at "tenk visst barnet vårt skiker hele turen", eller "tenk om barnet vårt bæsjer og forpester hele flyet".... ikkje tenk på det, det går fint :)

    Eg var nett på flytur uten mine små barn, og ble veldig glad da det satt en liten sjarmør framfor meg på 2 år som faktisk ville tulle og prate litt. Flyturen gikk jo så fort jo :)

    God tur når så langt kjem, nyt det og kos dåke. Turen kjem til og gå strålende.

    Henriette

    SvarSlett
  3. Jeg har ikke reist så langt med små barn i fly, men vi hadde noen turer til Oslo med A da han var liten og vi hadde god hjelp i favorittleken hans og koseteppet:) Ellers er jeg enig med de to over, ikke stress om han gråter - det er nok dere selv som kjenner mest på akkurat det:)

    Ha en fin kveld,
    god klem:)

    SvarSlett
  4. Så søt han er. Magnus var litt større tror han var 10mnd.. det som var mest interresant for han en pose som knitret og ikke det vi hadde med oss.. Tror det som er mest viktig for barn er å ha noe å sutte på så de ikke får vondt i ørene.
    Det går nok bra
    klem Hege x

    SvarSlett
  5. Å, det der lurer jeg på også. Tarzan er jo også tre måneder, og vi vurderer å ta oss en tur ett eller annet sted. Men det med flyturen har satt en liten sperre i meg, for jeg vet hvor utrolig irriterende det er å høre på unger på fly!! Jeg kan ikke fordra det selv :-(.

    Men ja - mat parat tror jeg er et hett tips :-) Regner med at du forteller hvordan det går ;-)

    god tur!

    SvarSlett
  6. hei du!
    dette kommer til å gå helt supert!
    har flydd en del med baby, nå også med to stk (!) og det går helt fint ;)

    Jeg (og samboeren) syns faktisk sikkerhetskontrollen er det mest slitsomme med å fly med barn! Her lønner det seg å ha pakket strukturert, da alt av mat og væske skal ut av sekken, ned igjen og forhåpentligvis finnes igjen inne på et trangt fly...

    Ellers er det bare å gjøre som vanlig: tulle, kose og vugge, så sovner han nok fort ;)

    god tur til dere!
    hilsen kristine

    SvarSlett
  7. Har rest en del med småbarn och det har gått bra :) Har alltid med mig nezeril (näsdroppar) för säkerhets skull.
    Ni kommer nog att få en härlig tur. :)
    Klem....

    SvarSlett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.