Min header | Nullfiresyvni: Min header

Sider

tirsdag 25. september 2012

Min header

Da jeg bestemte meg for å begynne å blogge brukte jeg litt (men ikke så mye) tid på å finne et navn. Jeg hadde ikke lyst på et som var for koselig eller som hadde navnet mitt i seg. Og så syns jeg postnummeret vårt er ganske så fint, så da ble det rett og slett det.

Maias utfordring er denne gang: vis meg din header!

Den har sett litt forskjellig ut- her inspirert av funklepleddene og jobben...


Men jeg er veldig fornøyd med det enkle uttrykket nå.Syns rett og slett "navnet" på bloggen kommer mer til rette med dette. Tenkte på å ha med et poststempel, men syns det ble litt rotete igjen...
Bloggnavnet viser hvem vi er- byfolk! Vi elsker å bo i byen, på Torshov og har nesten litt angst for å tenke på muligheten for å bo utenfor ring tre (for ikke-oslo-folk så er det grovt forklart bilveien som skiller by og utkant, men det er ikke nødvendigvis usentralt å bo utenfor). Nå har vi jo blitt tre og utforsker livet som småbarnsforeldre i byen. Og jeg må si at så lenge jeg er i permisjon er jeg veldig glad for å kunne trille ned på Grünerløkka eller bort til Majorstua for å ta en kaffe, møte venner eller bare være blant folk.

På Torshov er det også veldig mange småbarnsfamilier og jeg tror Max kommer til å få det veldig fint her. Torshov er også et litt roligere område.

 Vi stortrives!


8 kommentarer:

  1. Jeg synes bloggnavnet ditt er helt strålende! Det skiller seg ut i mengden av XXXsittlillehjørne og YYYsittlunehjem og andre fryktelig søte varianter av "her bor jeg og dette er huset mitt!" Og ikke minst er Torshov et fantastisk sted å bo! Jeg bodde i Vogts gate (samme gård som Kaffebrenneriet) fra jeg var null til jeg var fire og fra jeg var atten til jeg var tjue. Herlig bydel: Upretensiøs og avslappet, samtidig ganske nært sentrum og Løkka. Og både trikk og tjuebuss. Og Akerselva! <3 Dersom dere skulle føle dere ville og gale en gang og ønske dere utenfor ring 3 kan jeg anbefale rekkehusene på Disen vis a vis Aker sykehus. Da kan dere ta samme trikken bare noen få stopp til. ;)

    SvarSlett
  2. Jeg har alltid syntes bloggnavnet ditt er så fint, og jeg liker godt headerne dine og det enkle uttrykket:)
    Selv om jeg har vært i Oslo mange ganger så er jeg ikke så godt kjent. Jeg har to søstre som bor i Oslo, så jeg vet hvor de bor, jeg vet hvor Rikshospitalet er og så vet jeg selvfølgelig hvor slottet er. Fordelen med å reise sammen med A er at jeg får sett mye gardister (;D) ulempen er at jeg ikke får sett så veldig mye annet.

    Håper dere har det godt, jeg sitter fortsatt og smiler litt av han som tyvtittet inn i prøverommet:)
    God klem til deg,
    Hanne:)

    SvarSlett
  3. Liiiker navnet! Grattis med seieren hos Fabelaktig :)

    SvarSlett
  4. Så gøy og få høre historien bak navnet ditt :) Artig! Liker veldig godt den enkle headeren din! Denne utfordringen gikk dessverre meg hus forbi hos Fabelaktig :-/

    Har selv bodd på Grünerløkka, og kan noen ganger kjenne at jeg savner den tiden :)

    Fin onsdag til deg :)

    //Beate

    SvarSlett
  5. Hei,
    ny blogg for meg :) Ble irritert på meg selv da jeg leste bloggnavnet ditt (via fabelaktig) - for jeg er født i april1979 - og hvorfor hadde ikke jeg kommet på 0479???? hehe, så leste jeg at det var postnr - som også var veldig lurt! Hadde ikke funka så bra her, da det ble bestemt at vi skulle få nytt postnr fra 1. okt - men likevel ;)

    BTW, bestevenninnen min bor på Grünerløkka, elsker området :)


    Mari Ann

    SvarSlett
    Svar
    1. hehe... ja det kunne like gjerne vært bursdagen ;)

      Grünerløkka er fantastisk. Herlig å bo i gåavstand.

      Kirsti

      Slett
  6. Gratulerer med seieren, og må bare innrømme at bloggnavnet er jo fantastisk. Synes det er merkelig at ingen andre har tenkt på samme måte som deg. Som noen andre har skrevet: Det skiller seg ut i mengden :)

    SvarSlett
  7. Takk for alle fine tilbakemeldinger på navnet. Veldig fornøyd. Liker det enkle ;)

    Kirsti

    SvarSlett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.