Nytt og gammelt | Nullfiresyvni: Nytt og gammelt

Sider

tirsdag 8. mai 2012

Nytt og gammelt

Hos oss er det nesten bare gammelt og gammelt ser jeg nå. Gyngestolen, sjenken/tv-benken, bokhyllene, stolene, kjøkkenbord...ja det meste er gamle ting som vi har pusset opp. Utfordringen hos NIB i mai er derimot nytt møter gammelt.

Noe har vi da som er nytt, som denne gule puta, rammen i gull (med bildet som fulgte med) og skålen vi har whiskey-karaflene i. Stolen, karaflene og bokhyllene er gamle.


Lampa er også ny, selv om designet er gammelt. Pleddet i stolen og bildet på veggen er også nytt... (og bøkene, men de teller vel kanskje ikke...) Den lille lampa i vinduet med sort skjerm og karpe-fot er egentlig et mini DIY prosjekt. Jeg fant lampen hos min (grand) tante Mie som nå er over 100 år da hun skulle flytte på hjem. Skjermen var i en lite kledelig gulfarge og med litt spraymaling ble den så god som ny.




8 kommentarer:

  1. Stolen din var kjempe fin... liker den veldig godt, og kjempe silig med den gule puta i ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Den er supergod å sitte i også ;)

      Slett
  2. Så fin lesekrok, med bøkene i hylla, og den gule puta mot den blå stolen. Dette likte jeg veldig godt.
    Lykke til i utfordringen.
    Klem :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. takk. Jeg får krysse fingrene ;)

      Slett
  3. herlige bilder du viser :)
    elsker stolen din.

    ha ein fin dag.

    Henriette

    Vi har en liten give away på gang, kom og bli med.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. tar meg en tur innom deg :)

      Slett
  4. Fine bilder, liker måten du setter sammen ulike elementer på :)

    SvarSlett
  5. For en herlig stol!
    Lykke til i utfordringen!

    SvarSlett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.