Nationaltheateret | Nullfiresyvni: Nationaltheateret

Sider

tirsdag 28. februar 2012

Nationaltheateret

I går var jeg å så Anna Karenina på Nationaltheateret. Teater er egentlig ikke helt min greie. Jeg syns ofte dialogen blir så "falsk". Dette var et helt greit stykke. Pia tjelta gjorde en god jobb som Kitty, men jeg kan dessverre ikke si det samme om hun som spilte Anna. Stykket for øvrig var ganske bra lagt opp med både dialog og "fortellerstemmer", russisk sang og til og med deltakelse fra publikum. På slutten begynte jeg å falle litt fra (så mye at jeg fikk faktisk ikke med med at Anna døde), og beundret heller den ærverdige salen.

(beklager litt dårlige mobilbilder, men det gir et lite inntrykk av teateret)




6 kommentarer:

  1. Teater er gøy iblandt ja. Blir jo en egen sjanger, og når man kanskje er mest vant til å se film som skal være mest mulig realistisk, blir vel teater ofte litt overspilt. Har sin sjarm det også...?? Utrolig flott teatersal!Salen og stemningen er jo en del av helhetsopplevelsen.

    SvarSlett
  2. Ååå, jeg synes teater er kjempe gøy jeg :) År og dag siden jeg var sist...
    Klem Marie

    SvarSlett
  3. Haha! Kniser litt av at du datt ut. Morsomt innlegg. Jeg elsker å gå i teater, men gjør det altfor sjeldent :)

    SvarSlett
  4. Kniser fordi det var så herlig uhøytidelig, that is.

    SvarSlett
    Svar
    1. haha. Ja, godt min far er teatermenneske og kan ordrett gjenfortelle replikken fra hun dør ;)

      Slett
  5. Hihi - jeg blir også lett avledet når jeg kjeder meg, synes jeg ser deg:D
    Men du fikk delt bilder av salen med oss, den var... magisk:)

    Håper alt er bra hos dere,
    god klem:)

    SvarSlett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.