Nyoppdaget fotograf | Nullfiresyvni: Nyoppdaget fotograf

Sider

onsdag 4. januar 2012

Nyoppdaget fotograf

I New York kom jeg over en fantastisk butikk/galleri, Clic, som hadde massevis av flotte fotobøker. Endte opp med biografien om Diane Arbus, som jeg syns er en utrolig fascinerende fotograf, og en bok med bilder av Elliot Erwitt. Jeg hadde ikke kjennskap til Erwitt fra før, men bildene hans er enkle og flotte (og en god inspirasjon for man kan faktisk ta slike bilder selv. Det er ikke bare photoshop og studio-bilder). Jeg kommer til å lære masse av utsnittene hans- alt må ikke nødvendigvis være sentrert og av og til skaper det stemning å ta med mer enn bare "hovedmotivet".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.