Strikk en solidaritetskule | Nullfiresyvni: Strikk en solidaritetskule

Sider

fredag 18. november 2011

Strikk en solidaritetskule

Dette syns jeg var et knall prosjekt. Arne og Carlos har laget en "strikk en julekule"-oppskrift som de legger ut gratis i samarbeid med Hobbyklubben. Da kan alle som vil strikke en slik kule og donere den til salg på Verdens Aidsdag-arrangementet på Oslo Sentralstasjon. Pengene går til Hivfondet. Jeg syns dette var en veldig god førjulssak.

Selv om jeg har begynt så smått å strikke, vet jeg ikke om jeg er rask nok til å nå fristen som er 1. desember, men kanskje noen av dere bloggdamer gjør det?

 bildet er hentet fra Hobbyklubben

Verdens aidsdag (World Aids Day) er en verdensomspennende solidaritetsdag for alle som er berørte av hiv. Dagen markeres verden over hvert år den 1. desember, og ble iverksatt av UNAIDS - FNs organ til bekjempelse av hiv/aids i 1988.  Den røde sløyfen er et symbol for å synliggjøre hiv og aids for å vise solidaritet og respekt for alle som er berørt.

3 kommentarer:

  1. Godt innlegg om en fin sak, hadde jeg bodd i Oslo skulle jeg virkelig prøvd å rekke det.

    God helg til deg :)

    SvarSlett
  2. En god sak.

    Og julekulene til Arne og Carlos er så fine, bare så synd at jeg ikke kan å strikke;-)

    Ha en fin søndag,
    god klemღ

    SvarSlett
  3. Åå, stilig. Jeg er nok litt for sent ute, men tror jeg må prøve meg på en strikket julekule før jul ;-)

    Klem Veronica

    SvarSlett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.