Japan del 1 | Nullfiresyvni: Japan del 1

Sider

mandag 22. august 2011

Japan del 1

Bryllupsreisen gikk til Japan. Et veldig spennende land med distinkt kultur. Vi opplevde mye og hadde det kjempefint der i tre uker. Nå har ikke vi tilbragt mye tid på stranden og kan vise fram koraller, krystallblått hav og deilige ferieparadis (som jeg har sett noen av dere har og jeg drømmer meg bort til disse stedene). Vi kjører som regel storbyferie og legger inn et par dager med sol og vann i løpet av dagene vi er på tur. Det dere får av oss er da Japan. Stort, bråkete, litt kaotisk og mye vakkert.

 MANGE skilt preger Japanske storbyer.
 Dådyrene(?) regnes som hellige og går fritt rundt flere steder. Her på øya Miyajima.

Før fikk ikke vanlige folk være på øya Miyajima da den regnes som hellig. 
Tempelet lå da i vannet slik at folk kunne komme til det med båt.
 Natt på ryokan- tradisjonelt japansk hotell
 LV- butikken har et særpreget design (Kobe).
 Til og med kumlokkene er "vakre" i Japan.

 Pachinko-arkadene er spennende både for store og små. 
Ved siden av disse to guttene sto to gamle damer i pensjonsalder og gjorde det samme. 
Spillet er et slags trommevariant av guitar hero...
Sist men ikke minst- Sparkling soy water "Soysh".
Hvem kan ikke motstå dette? (det kan vi...)

1 kommentar:

  1. Så utrolig fine bilder, ser ut som dere har hatt en kjempe fin reise :) De dådyrene var bare helt utrolig skjønne!
    Klem Marie

    SvarSlett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.