Er Norge "underernært" på god design? | Nullfiresyvni: Er Norge "underernært" på god design?

Sider

torsdag 31. mars 2011

Er Norge "underernært" på god design?

Aftenposten nett leser jeg nå om hvor dårlig norsk design er. Vi har tydeligvis ikke hatt noe særlig å komme med siden stresslessen. Der hvor danskene har klart å lage tidsløs, stilren design har nordmennene fremdeles et fokus på nøkternhet. Personlig er jeg veldig glad i danske design og har lagt min elsk på flere av klassikerne.

Er det virkelig slik at trip trap stolen og stresslessen er det eneste vi har å dra frem?

4 kommentarer:

  1. Enig i at danskene designer mye nydelig. Stresslessen og tripptrappstolen er jo noe å være kry av da, synes jeg. Stresslessen er klassisk og deilig å sitte i. Tripptrappstolen noe nesten alle barnefamilier har. Ellers har vi andre norske designere som Pia Myrvold (smykker), Arne og Carlos (hjemmestrikket) og så har vi glasskunstneren Cathrine Maskes underfulle og flotte design. Sikker mye mer også... :)
    Noe innen møbler kommer jeg ikke på i farta :)

    Ellers: Fin blogg du har!

    Klem Tonje

    SvarSlett
  2. Jeg fant bloggen din via Manuelas - legger meg til som følger slik at jeg kan titte innom deg ofte.

    Ha en fin dag

    SvarSlett
  3. Ja vi har mye fint. Nå tok jeg faktisk en tur innom purnorsk.no for å ta en titt. Vi har massevis av fine ting ;)

    Veldig hyggelig at du vil følge med. Velkommen skal du være!

    SvarSlett
  4. Litt har vi nok, men mangler vel mentaliteten til at mange nok synes det er en ok ting å bruke tida si på. Tror ikke det står på evnene:)) En interessant debatt når dansker og finsker og tildels svensker klarer dette bedre enn oss. Fin dag til deg!

    SvarSlett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.