I Love Lomo | Nullfiresyvni: I Love Lomo

Sider

mandag 21. juni 2010

I Love Lomo

Jeg fikk mitt første speilreflekskamera til 18årsdagen min. Siden da har mye tid gått med bak en linse, i fotobutikker, i kjelleren på Chatau Neuf hvor fotoklubben hadde sitt mørkerom, som leder av fotoklubben, på kurs, med laptop en i fanget og photo shop på skjermen og oppslukt bak en fargerik bok. I fjor var jeg i Sør Afrika og besøkte min supre lillebro som bodde der en tid. Endelig fant jeg også Diana Mini, et lite, retro plastkamera fra lomography. Og jeg er hekta.



Når man går til innkjøp av Diana mini sier man farvel til den digitale verdenen, i alle fall for en liten stund. Jeg hadde helt glemt hvor gøy det var å vente på bildene ved fremkalling uten å ane hva rullen kunne inneholde. Og med lomo vet man faktisk ikke. Endelig er lek i fokus!


/bidlene er hentet fra lomography.com da mine avslører identiteter.


The 10 rules of lomography

1. Take your camera everywhere you go
2. Use it any time – day and night
3. Lomography is not an interference in your life, but part of it
4. Try the shot from the hip
5. Approach the objects of your lomographic desire as close as possible
6. Don’t think (william firebrace)
7. Be fast
8. You don’t have to know beforehand what you captured on film
9. Afterwards either
10. Don’t worry about any rules

1 kommentar:

  1. Å, det kameraet står herved på min ønskeliste.
    Takk for tips :)

    SvarSlett

Beklager, men jeg må se om jeg får redusert spam en periode med ordbekrefelse.